Dus je hebt Converse One Star Hotel en de pop-up donutwinkels van Google gezien en vraagt je af hoe je naamsbekendheid kunt opbouwen met evenementen.
Laten we kijken of we je kunnen helpen.
Lees dit artikel om meer te leren over…
- Waarom evenementen geweldige tools zijn voor naamsbekendheid
- Hoe je een evenement kunt organiseren om je eigen merk een boost te geven
- Een aantal ideeën voor het soort evenement dat je kunt organiseren
Laten we zorgen dat mensen je merk kennen!
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Waarom evenementen kunnen zorgen voor meer naamsbekendheid
Je hebt waarschijnlijk weleens gehoord dat mensen geen producten willen, maar ervaringen. Dat is maar gedeeltelijk waar.
Mensen willen wel degelijk ervaringen kopen, maar door de juiste ervaring zullen ze ook producten willen kopen.
Uitgebreid onderzoek naar dit fenomeen toont aan dat succesvolle evenementen voor naamsbekendheid een belangrijk onderdeel zijn van de marketingstrategie van een bedrijf.
Niet minder dan 98% van de klanten zal iets eerder kopen als ze naar een geweldig evenement zijn geweest waar ze een ervaring hebben opgedaan.
Dus laten we kijken naar hoe je je klanten een ervaring kunt bieden…en vervolgens meer zult verkopen.
Hoe plan je een evenement voor maximale naamsbekendheid
Je moet aan veel dingen denken als je een evenement plant voor maximale bekendheid. Gelukkig zijn er ook genoeg tools voor naamsbekendheid die je kunt gebruiken. Laten we hier één voor één naar kijken.
1. Definieer jouw merk
De eerste stap voor het plannen van een evenement voor meer bekendheid is het duidelijk definiëren van jouw merk. Dat betekent het bepalen van je kleurenschema, toon, waarden, en merkpersona.
2. Definieer je doelpubliek
Als je merk goed gedefinieerd is, zul je een veel beter idee hebben voor wie het interessant is. Bij het plannen van je evenement moet je je richten op het doelpubliek van je merk.
3. Kies een evenemententhema
Het thema van je evenement moet passen bij de waarden van je merk en je doelpubliek. Het moet de honing zijn die de mensen naar je merk trekt en hen een reden geeft om het uit te proberen.
4. Kies een gedenkwaardige locatie
Als je een evenemententhema hebt bedacht, heb je een goede positie om toepasselijke locaties te zoeken. De locatie moet niet alleen bij je merk en thema passen het moet ook helpen bij het verkopen van het evenement zelf.
5. Vertel een aantrekkelijk verhaal
Een goed verhaal blijft de mensen bij. Gebruik je merkdefinitie, evenemententhema en locatie om je doelpubliek een aantrekkelijk verhaal te vertellen waar zij deel van kunnen zijn door naar je evenement te komen.
6. Maak een evenementenwebsite
Misschien heb je al een website voor je merk, zodat je je evenement daar kunt promoten. Maar het kan ook een goed idee zijn om een speciale evenementenwebsite te overwegen.
7. Maak interessante content
De meeste dingen staan op hun plek, dus het is tijd om marketingcontent voor je evenement te maken. Creëer een contentstrategie met blogberichten, video’s, memes, GIF’s, en nieuwsbrieven via e-mail.
8. Ga op social media
Je moet nu allerlei geweldige marketingcontent hebben. Stel een social media schema samen zodat mensen voor het evenement constant aan je merk denken.
9. Promoot met PPC advertenties
Het organische bereik op social media is niet meer wat het geweest is. Dus misschien moet je investeren in een aantal PPC advertenties opGoogle, Twitter en Facebook om de content die je hebt gemaakt voor je evenement een boost te geven.
10. Creëer wedstrijden
Iedereen wil graag gratis dingen winnen, dus zorg dat eenwedstrijd voor gratis kaartjes onderdeel is van je evenementenmarketing. Vraag mensen om je account te taggen of je content te delen om mee te doen.
11. Gebruik hashtags
Hashtags zijn nog steeds een goede manier om te ontdekken en promoten op platforms zoals Twitter en Instagram. Creëer een korte, unieke en omschrijvende hashtag voor de merkontwikkeling van je evenement.
12. Maak contact met influencers
Nog een manier om bekendheid van je merk op te bouwen is door samen te werken met een relevante influencer. Dit kan een social media ster of een plaatselijke bekendheid zijn uit de gemeenschap waar je het evenement voor organiseert.
13. Zet een PR campagne op
Schrijf een persbericht voor je evenement en probeer dit in verschillende publicaties te laten plaatsen. Zoals industrietijdschriften, plaatselijke kranten of niche blogs voor evenementen die met jouw merk te maken hebben.
14. Zorg dat je evenement op evenementensites geplaatst wordt
Veel mensen gaan naar update sites (zoals deze) om aankomende evenementen te ontdekken. Veel van deze sites voor evenementennotering kunnen je ook helpen bij het verkopen van tickets — twee vliegen, één klap!
15. On-site merkontwikkeling
Tot slot is het belangrijk om te werken aan merkontwikkeling tijdens het evenement zelf. Dingen die je aan je merk kunt verbinden zijn eten, personeelskleding, beursstands, sociale wanden en marketingmateriaall.
Een aantal evenementenideeën voor meer naamsbekendheid
We hebben het gehad over hoe je meer naamsbekendheid opbouwt met een evenement. Laten we nu kijken naar wat voor soort evenementen je kunt organiseren.
1. Muziekevenementen
Muziek concerten en festivals kunnen een hele rock ’n roll manier zijn om meer naamsbekendheid te krijgen. Het iTunes Festival (later Apple Music Festival) was heel goed voor Apple als merk.
2. Sportevenementen
Een ander ideaal evenement om je merk mee te promoten is een sportwedstrijd. Red Bull heeft muziekevenementen uitgeprobeerd, maar ze zijn het meest bekend geworden door hun connectie met sport.
3. Eten en drinken evenementen
Als jouw merk allemaal om smaak draait, is het logisch om een eten en drinken evenement te organiseren. Tiger Breweries heeft veel succes gehad met hun wereldwijde brouwerij tours.
4. Wellness evenementen
Draait het bij jouw merk om schoonheid en wellness? Dan is jouw beste optie om je producten te laten zien met een wellness evenement. Kijk naar 7th Heaven’s pop-up sauna voor inspiratie.
5. Liefdadigheidsevenementen
Samenwerken met een goed doel kan ook heel goed zijn voor je merk. Je kunt op hetzelfde moment geld helpen inzamelen voor een goed doel, dus overweeg het organiseren van een liefdadigheidsevenement.
6. Workshops
Workshop evenementen zijn er in veel vormen en maten, maar kunnen een geweldige manier zijn om je evenement te promoten als je werkt met kunst of technologie. Zie KneeVR’s gezondheidsworkshop voor een voorbeeld.
7. Shows
Live shows zoals cabaret of dansvoorstellingen kunnen ook zorgen voor meer naamsbekendheid. Je kunt er ook nog een schepje bovenop doen door je show te livestreamen voor maximale aandacht.
8. Privé-evenementen
Als je merk zich richt op een exclusief publiek, dus is een privé-evenement misschien de juiste keuze. Verzamel een aantal VIP’s en zorg dat je evenement (en merk) zo exclusief mogelijk is.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Klaar om je naamsbekendheid een boost te geven?
Je hebt nu een stappenplan voor het plannen van een evenement waarmee je de naamsbekendheid van je merk een boost kan geven bij je doelpubliek.
Je hebt ook een aantal geweldige evenementenideeën die je kunt gebruiken als sjabloon voor het organiseren van een evenement voor je merk.
Heb je zelf ervaring met evenementen voor naamsbekendheid? Laat hieronder een opmerking achter!
Geef een reactie