Inloggen / Registreren

Keep It Social: Evenement Marketing op Social Media

Social media kanalen zijn de basis voor je online marketing inspanningen. Op welke social media kanaal je ook actief bent, het is belangrijk om je volgers op de hoogte te stellen van je nieuwe evenementen.

Social media platformen zijn zeer geschikt voor het verzenden van regelmatige updates en aankondigingen over je evenement om de bekendheid te vergroten. Het is belangrijk dat je het juiste platform kiest om het juiste publiek te bereiken. Organiseer je een tech seminar? Dan vind je op LinkedIn je doelgroep. Food pop-up evenement? Deel foodie foto’s van producten en gerechten op Instagram en gebruik daarbij populaire hashtags.

Social media kan op vele manieren gebruikt worden voor de promotie van je evenement, van de aankondiging van speciale aanbiedingen, tot het delen van gebeurtenissen op de dag zelf. De social media strategie is van het begin tot het einde van het evenement een belangrijk onderdeel van de evenement marketing.


Begin Nu!

Er zijn oneindig veel mogelijkheden om je merk en evenement te presenteren op social media. Maar wees voorzichtig, verspreid jezelf niet te veel. Wanneer je profielen creëert op veel verschillende social media kanalen, is het moeilijk alle kanalen intensief te onderhouden. Ben selectief en kies de juiste platformen voor jouw evenementen.

Facebook is al jaren het belangrijkste promotie kanaal voor organisatoren van evenementen. Deel regelmatig evenement nieuws, aanbiedingen en verhalen van het evenement met je Facebook volgers om potentiële gasten te activeren. Als je een Facebook pagina voor je evenement hebt, voeg dan een 'Koop Tickets’ link toe om het vinden en kopen van tickets gemakkelijk te maken voor de gasten van je evenement.





Twitter en Instagram zijn ideaal voor zowel pre-event promotie en 'live' promotie op de dag van het evenement zelf. Gebruik relevante hashtags in de aanloop naar je evenement om het bereik van je berichten en de bekendheid van het evenement te vergroten. Overdrijf niet, gebruik specifieke hashtags en beperk je tot maximaal 4 tags. Deel nieuws over de line-up, aankondigingen van belangrijkste sprekers en andere content om fans enthousiast te maken voor je event.

Ben niet bang om regelmatig wat te posten en in sommige gevallen content meerdere keren te delen voor het beste resultaat. Op een platform als Twitter moet je er rekening mee houden dat je berichten worden weergegeven in een real-time-feed. Door berichten te delen op verschillende tijdstippen bereik je verschillende volgers. Hier is een afbeelding van Buffer die illustreert wanneer en hoe je nieuwe content het beste kunt delen voor een goed bereik:


Als je meerdere keren dezelfde content wilt delen blijf dan creatief met de omlijsting. Het delen van precies dezelfde boodschap kan ervaren worden als spam en je volgers kunnen dat irritant vinden. Kies voor elke keer dat je een bericht opnieuw deelt een ander aspect van je evenement om uitlichten. Maak bijvoorbeeld een post over de hoofdacts, maar ook een apart bericht over de andere acts die op je evenement komen. Hier is een goed voorbeeld van Kissmetrics over hoe je verschillende berichten kunt bedenken.


Deel niet alleen je eigen berichten, maar ook nieuws van artiesten, sprekers, de locatie en iedereen die betrokken is bij je evenement. Dit is een goede manier om fans betrokken te houden. Volg belangrijke personen met betrekking tot je evenement die gebruik maken van Twitter lijsten, of tools zoals Hootsuite of Tweetdeck om een feed van hun updates bij de hand te houden. Gebruik deze feed als content bron en deel de content op je eigen social media profielen.

Vermeld of tag de artiesten, sprekers, en locatie in je berichten. Vaker wel dan niet, zullen ze blij zijn dat jij het bericht ook deelt op jouw event pagina en daarmee verhoog je het bereik van je evenement!


Professionele Tip

Gebruik targeting tools om te fine tunen wie je advertenties en gepromote berichten op Facebook en Twitter te zien krijgen. Hoe specifieker je bent, hoe groter de kans dat je de aandacht van fans krijgt in de evenement doelgroep.

Neem contact op met het Billetto Media Team voor advies. Maak een connectie met Billetto op social media, zodat we jouw evenement berichten kunnen delen op onze profielen!


Maak een connectie met Billetto


Leer meer

Contact Billetto Support

Hulp nodig?

Ons team staat klaar om je te helpen! Check onze FAQ Veel Gestelde Vragen voor tips over hoe je het beste je evenement en ticketverkoop kan beheren met Billetto.