Je wellness evenement is klaar, en je bent zo’n 45 kilo aan werklast kwijt. Maar je bent er nog niet!
Het goede nieuws: Veel van het werk van de follow-up is kijken naar wat er al gedaan is. Je moet ook je relaties in de wereld van wellness verstevigen.
Doe aan follow-up na je wellness evenement en ga aan de slag met een nieuw arsenaal aan info. Om te zorgen dat je alles uit je ervaring kunt halen, behandelen we deze vijf simpele stappen:
- Bedankjes
- Feedback krijgen
- Data scannen
- Het budget aanpassen
- Debriefing
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
1. Bedankjes
Dit is één van de makkelijkste stappen. Maar voor de follow-up na je wellness evenement, is het ook één van de belangrijkste stappen. Er zullen genoeg mensen zijn die een blijk van waardering verdienen.
Via een groeps-mail kun je de bedankjes naar alle betrokkenen sturen. Als je het meer openbaar wilt doen, kun je gebruik maken van social media accounts of een pagina maken op je website. Dit is dan naast een bericht om iemand te bedanken ook meteen reclame.
Dit zijn de groepen die je moet bedanken:
Bezoekers
Nogal vanzelfsprekend! Groep-mails en bedankjes op een webpagina of social media zijn heel geschikt voor gasten.
Evenemententeam
Met je team heb je een langdurige relatie Er komt veel onderzoek en zorg kijken bij een goed wellness evenement, en de leden van je team waren de vitale organen van het gezonde organisme van je evenement. Geschenktassen en goodies zijn een goede manier om je dankbaarheid te tonen.
Je kunt deze items uitdelen bij de debriefing (hieronder meer daarover).
Locatie
Bouw lange termijn contacten op door de locatie te bedanken. Een goede relatie is hier ook belangrijk, omdat je deze locatie in de toekomst misschien weer wilt gebruiken. Zorg dat je de locatie in perfect staat achterlaat. Dat laat al zien dat je dankbaar bent.
De wellness trend groeit, dus je krijgt binnenkort waarschijnlijk concurrentie Pak nu je kans om een relatie op te bouwen met de locatie!
Partner organisaties
Je partners zijn ook belangrijk. Organisaties zoals het Rode Kruis, bijvoorbeeld, zijn belangrijke relaties om op te bouwen als je een goede reputatie in de gezondheidsindustrie wilt.
Met bedankjes kun je laten zien dat het je om de wellness gaat (en niet alleen maar om partnerschappen en persoonlijk gewin). Voor dit doel, moet je ook belangrijke data van na je evenement met partners delen, waar we het verderop over zullen hebben.
Tip: Schrijf bedankjes met deze handleiding voor dankbare e-mails.
2. Feedback circuit
Hoe meer je gasten communiceren, hoe meer je zult leren. Hopelijk was je wellness evenement een hit. Maar zelfs de beste organisatoren kunnen nog wel wat leren met feedback.
Vragen over wellness
Voor wellness evenementen, moet je je richten op hoe de gasten wellness zien en hoe ze ermee te maken hebben. Heeft de inhoud van je evenement hen op een betekenisvolle manier kunnen bereiken?
Probeer een aantal van deze vragen:
- Heb je het gevoel dat je belangrijke nieuwe dingen hebt geleerd over wellness?
- Wat was de belangrijkste wellness tip die je tijdens het evenement hebt meegekregen?
- Hoe voelde je je over wellness voor het evenement? En nu? Is jouw mentaliteit veranderd?
- Zo ja, hoe is het veranderd?
- Ben je van plan om na dit evenement veranderingen aan te brengen in je leven op het gebied van gezondheid of wellness?
Aan de slag met de data
Voor de voorbereiding van de enquête na je evenement, zijn hier een paar tools om het proces simpeler of zelfs beter te maken. MailChimp is handige software op basis van e-mail die kan aantonen wie jouw enquête ontvangt en leest. Het kan je vertellen hoeveel gasten:
- De enquête hebben geopend
- De link hebben gevolgd
- Zich hebben afgemeld voor je updates
Tip: Creëer een perfecte follow-up enquête op de makkelijke manier, met online tools zoals SurveyMonkey.
3. Data onderzoek
Er is na je wellness evenement veel goede data te bekijken. Zorg dat je de volgende dingen onderzoekt:
- Verkochte tickets
- Inkomsten
- Positieve vs. negatieve feedback
- Niet gekomen vs. wel gekomen
- Gezondheidsonderzoek info
- Gekochte lidmaatschappen voor sportschool of fitness
Tip: Hier kun je zien naar welke data je moet kijken na je evenement.
4. Het budget aanpassen
Tenzij je een zakelijk wonder bent, bestaat de kans dat je budget aangepast moet worden. Rond de financiële zaken af met het volgende:
Winst
Hoeveel heb je daadwerkelijk verdiend? Met ticketverkoop, eten, merchandise en fitness lidmaatschappen is er genoeg wat meetelt.
Houd ook rekening met wellness goeroes, leveranciers van sportmateriaal, management van de locatie, en natuurlijk je evenemententeam!
Voor de toekomst
Wat kan er beter? Kan de locatie goedkoper? Het kan goedkoper zijn om wellness evenementen buiten te organiseren.
Hoe zit het met marketing: Is er een manier om minder uit te geven aan promotie?
Of als je schoonmakers hebt ingehuurd, wat was de verhouding tussen het werk en de prijs? Nu je precies weet hoeveel werk er achteraf voor schoonmakers is, kun je het budget voor volgend jaar hierop aanpassen.
Tip: Een nieuw budget opbouwen hoeft niet lastig te zijn met de juiste tools.
5. Een korte geschiedenis van je evenement
Luid de bel, tik met een lepel tegen een glas—hoe je het ook doet, breng je team nog één keer samen voor een debriefing.
Dit is het ideale moment om feedback voor te lezen en een overzicht te geven van de data van het evenement:
- Hebben jullie je doel(en) bereikt?
- Waren de gasten betrokken en actief?
- Waren er delen van het evenement die de aandacht van de bezoekers minder konden vasthouden?
Het perspectief van je team is hier belangrijk. Waren de gasten energiek bij de fitness elementen? Als het meer om meditatie ging, voelden ze zich na afloop kalmer?
Deel de impact
Wil je goede follow-up doen na een wellness evenement? Laat je team weten waar ze het verschil hebben gemaakt.
Je evenemententeam doet dit letterlijk voor de gezondheid van je gasten! Zorg dat je informatie over voordelen die het heeft gehad voor de gezondheid van gasten deelt. Verhalen van tevreden gasten kunnen goede motivatie zijn voor volgend jaar.
Tip: Debriefing is een belangrijke stap, dus stel een planning op voor je vergadering en houd je eraan.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Terug naar stap één
En de laatste stap van follow-up na je wellness evenement: Doe het allemaal nog een keer!
Maar nu heb je meer ervaring. Laat ons in de opmerkingen weten hoe het ging, en deel je eigen tactieken.
Geef een reactie