Staat er een evenement op de planning? Moet het zo vlekkeloos mogelijk verlopen?
Gebruik één van de beste online oplossingen voor ticketverkoop die de market vandaag de dag te bieden heeft. Deze helpt je met het ruim op tijd plannen, managen, marketen, bezoekers uitnodigen en het verkopen van tickets.
Er is een oplossing te vinden voor alle soorten evenementen, van evenementen rondom muziek tot eten tot business tot goede doelen.
Een online oplossing voor ticketverkoop vinden is geen uitdaging. Er staan tientallen opties online. Maar hoe vind je de meest geschikte online service voor ticketverkoop voor jouw specifieke evenement?
Zijn er een checklist of bepaalde dingen om op te letten bij het evalueren van deze services?
In deze snelle handleiding vind je 10 aspecten om op te letten voor je je aanmeldt voor een specifieke online oplossing voor ticketverkoop.
Daar gaan we.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
1. Wat voor soort evenement organiseer je?
Stel, je wilt een evenement voor een goed doel of crowdfunding organiseren.
Je hebt dan een manier nodig om bezoekers anonieme en veilige donaties te laten doen.
Ben je van plan een betaald evenement te organiseren?
Dan heb je een online platform voor ticketverkoop nodig dat het volgende ondersteunt:
- Instellen van de ticketprijs
- Online voorverkoop van tickets
- Opties voor ticketverkoop
- Offline betalingen
- Controle over tarieven
Wat als je bezoekers een ticket moeten laten zien bij binnenkomst? Misschien heb je bijvoorbeeld ook behoefte aan een platform dat tickets en polsbandjes kan printen.
Kies wat voor evenement je wilt organiseren en dan zul je veel hebben aan de rest van deze tips.
2. Gemakkelijk te gebruiken online oplossingen voor ticketverkoop
Kies voor een intuïtief platform voor ticketverkoop.
Je zult behoefte hebben aan een simpel systeem dat je binnen een paar minuten kunt instellen en in gebruik kunt nemen.
Als je het niet kunt doorgronden, mis je waarschijnlijk de handige functies die het te bieden heeft voor het organiseren en promoten van je evenement en het verkopen van tickets. Tijdverspilling.
Gebruiksgemak van de oplossing gaat ook over de snelheid. Denk eraan dat een platform je wel 7% van de bezoekers kan kosten.
Een hartverscheurende 23% zal je evenement overslaan als ze voor de ticketverkoop eerst een account moeten aanmaken voor ze online een ticket kunnen kopen.
Niet minder dan 10% zal het opgeven bij iedere bijkomende stap die ze van het platform moeten nemen.
3. Tools voor management en planning van een evenement
Je bent hard aan het werk om beter te worden in evenementenmanagement. Je hebt een aantal van de beste evenementen-apps tot je beschikking.
Volgende stap: Kijk welke hulpmiddelen een online oplossing voor ticketverkoop biedt.
Voorbeelden van hulpmiddelen zijn:
- Middel voor het ordenen van plaatsindelingen
- Contactlijst
- Kalender
- Segmentatie van bezoekers
- Mogelijkheid om uitnodigingen te sturen
- Verwerking van creditcard-betalingen
- Mogelijkheid om bezoekers nieuwe informatie door te geven
4. Communicatiekanalen
E-mail is het voornaamste communicatiekanaal wat je kunt verwachten bij de meeste programma’s.
Maar een aantal online diensten voor ticketverkoop werken nu met social media en push meldingen. Met deze twee opties kan er sneller gecommuniceerd worden met potentiële bezoekers en medewerkers.
Welke je kiest hangt af van hoe snel je informatie moet delen en welk communicatiekanaal er door het grootste gedeelte van je doelgroep wordt gebruikt.
5. Hoe stabiel is het platform?
Sommige online platforms voor ticketverkoop hebben het al eerder begeven onder de last van zwaar verkeer.
Gebruik een site als Currently Down om inzage te krijgen in de uptime-betrouwbaarheid van een bepaalde dienst voor ticketverkoop en te zien hoe vaak er problemen zijn.
Je wilt geen grote groep bezoekers die willen en kunnen komen verliezen omdat jouw leverancier de golf aan last-minute registraties, ticketaankopen of donatietransacties niet aankan.
6. Klantenservice
Wat voor hulp is er beschikbaar voor organisatoren van evenementen als de oplossing voor ticketverkoop opeens te maken krijgt met een probleem?
Probeer het volgende uit te vinden over je selectie aan oplossingen:
- Hoe beschikbaar, snel en responsief is de klantenservice van het platform?
- Kunnen ze je snel en goed helpen met het oplossen van problemen van bezoekers?
- Moet je betalen voor extra hulp?
- Is die hulp de hele dag en in het weekend beschikbaar?
7. Betaald krijgen
Dit is van toepassing bij betaalde evenementen of donaties.
Misschien wil je opbrengst van de voorverkoop gebruiken om het evenement te financieren. Als dat bij jou zo is, moet je kiezen voor een online oplossing voor ticketverkoop waarbij je op dezelfde dag nog uitbetaald krijgt.
Zo kun je opbrengsten die vandaag betaald zijn de volgende dag nog op je rekening gestort krijgen, in plaats van te hoeven wachten tot na het evenement.
8. Speciale oplossingen voor ticketverkoop voor evenementen
Afhankelijk van het soort evenement en je beoogde doelen, heb je misschien gespecialiseerde software voor online ticketverkoop nodig. Deze kan het volgende omvatten:
Gehoste of cloud-gebaseerde oplossingen?
Een voordeel aan cloud-gebaseerde oplossingen voor ticketverkoop is dat jij, de organisatoren van jouw evenement en je publiek online details over je evenement kunnen bekijken vanaf verschillende apparaten, waar ze ook zijn.
Website-integratie
Een oplossing voor online ticketverkoop als Billetto biedt een ticket-verkoop widget die je op je website kunt verankeren voor meer blootstelling voor je evenement.
Van hieruit kun je voor-boeken, tickets in de voorverkoop doen en nieuwsgierige evenementenbezoekers linken naar je evenementpagina.
Evenementmarketing hulpmiddelen
Eén van de krachtigste hulpmiddelen voor marketing om naar te zoeken is wat de dienst belooft te bieden als het gaat om lokale zoekmachineoptimalisatie (SEO).
Je wilt dat plaatselijke bewoners je evenementen vinden als ze naar “evenementen in mijn buurt” zoeken op Google.
Kan het platform je ook helpen bij het maken van advertenties?
Opties voor merkontwikkeling
Ja, de dienst voor ticketverkoop kan je de mogelijkheid bieden om een evenementpagina aan te maken en kan je handige tips geven om de pagina een succes te maken.
Maar bieden ze wel verschillende opties voor aanpassingen of compatibiliteit met hulpmiddelen voor grafisch ontwerp als Canva enInfogr.am?
Tools voor veilingen
Bij veilingevenementen zijn er hulpmiddelen nodig voor het beheren van contacten, online bieden, items om te veilen, inventarisbeheer, live veilingen, snelle notificaties en een scorebord.
Interactieve evenementkaarten
Eén manier voor de toepassing van interactieve kaarten is om potentiële bezoekers een 3D overzicht te geven van de verschillende zitplaatsopties die ze zullen hebben bij het boeken.
Buurtgidsen
Zoek naar deze functie als je een lokale gids voor de evenementenlocatie wilt bieden.
Je kunt kaarten van de buurt gebruiken om bezoekers op de hoogte te stellen van parkeerplaatsen en lokale eetgelegenheden in de buurt van de locatie, evenals filevrije routes, om er te komen zonder stress.
9. Social media integratie
Je hebt een platform nodig waarmee je het evenement kunt delen via YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, of andere social media kanalen waar je doelgroep veel gebruik van maakt, in hun vrije tijd of voor professionele doeleinden.
10. Rapportagehulpmiddelen
Je moet de logistiek van het evenement en uitvoerbare prestatiecijfers van het evenement in de gaten kunnen houden.
Je wilt bijvoorbeeld weten hoeveel uitnodigingen je verstuurd hebt, hoeveel mensen er geweest zijn en hoeveel je hebt verdiend.
Met een goed analyseinstrument, kun je zien hoe jouw evenementen het tot nu toe doen. Dus je kunt zien of je beter wordt in evenementplanning, marketing en management.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
11. Kosten (of gebrek hieraan)
Er zijn over het algemeen twee prijsmodellen bij online oplossingen voor ticketverkoop:
- Betaald: Bij de meeste diensten hoef je alleen maar te betalen als je een betaald evenement organiseert. Prijzen lopen uiteen. Dus misschien moet je wat diensten vergelijken om het meeste waar voor je geld te krijgen.
- Gratis: Betaalde platforms voor ticketverkoop bieden gratis online diensten voor ticketverkoop voor gratis evenementen. Maar sommige premium oplossingen voor ticketverkoop zijn geheel gratis (of je nu een betaald of gratis evenement organiseert).
Het is nu aan jou. Nu weet je hoe je een checklist maakt voor het evalueren van de beste online oplossingen voor ticketverkoop voor jouw evenement.
Heb je meer hulp nodig bij het vinden van de juiste online oplossing voor ticketverkoop? Praat met ons in de opmerkingen. We geven altijd antwoord.
Geef een reactie