Inloggen / Registreren

5 Stappen voor het creëren van een geweldige evenementpagina

Creëer mijn evenementpagina. Gratis.

Het creëren van een geweldige evenementpagina is een belangrijk onderdeel voor het organiseren van een evenement, of het nu een outdoor evenement, yogales, business conferentie of iets totaal anders is. Jouw evenementpagina is waar men de cruciale beslissing neemt: meld men zich aan voor het evenement of wordt de browser gesloten en gaat men door met iets anders.


Een geweldige evenementpagina kan veel doen voor de ticketverkoop en kan bezoekers van je pagina converteren in bezoekers van jouw evenement – zonder dat jij er iets voor hoeft te doen. Daarentegen kan een slechte evenementpagina je potentiele gasten kosten.


Gelukkig, is er geen rocket science nodig om een effectieve evenementpagina te creëren. Het gaat erom dat je een aantal basis regels in gedachten houdt en een aantal simpele stappen volgt. Wij hebben een stap-voor-stap handleiding gemaakt om je te helpen een perfecte evenementpagina te creëren voor jouw evenement.


Klaar om te beginnen? Geweldig! Hier zijn de 5 stappen om een geweldige evenementpagina te creëren.


1. Start met de basis


Ja. Dat klinkt erg voor de hand liggend. Toch is het verrassend gemakkelijk om afgeleid te raken en je zorgen te maken over allerlei minder belangrijke dingen, voordat je jouw basis evenement details gereed hebt.


Laat alle minder belangrijke dingen even voor wat het is. Noteer alle belangrijke informatie over jouw evenement. Jouw doel is om een evenementpagina te creëren waar al deze informatie makkelijk te vinden is. Bekijk het vanuit de schoenen van jouw evenement bezoekers en probeer alle vragen te beantwoorden die ze zouden kunnen hebben. Wanneer je een evenementpagina creëert, is het zeer waarschijnlijk dat je het volgende wilt communiceren:


  • Wat

    Wat voor een evenement is het? Is het entertainend of educatief? Is er eten en drinken? Moeten de gasten iets speciaals meenemen? Is er een dresscode?


  • Wie

    Wie organiseert het evenement? Voor wie is het georganiseerd? Wie zijn de gastsprekers en artiesten?


  • Wanneer

    Wanneer neemt het evenement plaats? Hoe lang duurt het? Een paar uur, een hele dag of een weekend?


  • Waar

    Wat is de exacte locatie van je evenement? Hoe kunnen gasten je evenement bereiken? Moeten ze met de auto komen of is het ook bereikbaar met het openbaarvervoer? Voeg een kaart toe of een gedetailleerde route omschrijving om je deelnemers te helpen bij hun reisplanning.


    Organiseer je een virtueel evenement, bijvoorbeeld een webinar. Is er een softwarepakket dat gasten vooraf moeten downloaden? Heb je de juiste benodigde links toegevoegd?

De lijst hierboven is een goede vragenlijst om mee te starten, maar het is verre van compleet. Denk aan jouw evenement en identificeer de belangrijke evenement informatie, die je moet delen met jouw gasten.


2. Polijst je evenementpagina


Nu dat de basis gereed is, is het tijd om de pagina mooi te maken. Meestal is de evenementpagina de eerste – en vaak ook de enige – impressie die men krijgt van jouw en het evenement zelf. Daarom wil je dat het er netjes en uitnodigend uit ziet. Hier zijn een aantal dingen die je in gedachten moet houden.


De perfecte evenement afbeelding


Jouw evenementpagina is (bijna) alles. Er wordt gezegd “beoordeel een boek niet op zijn kaft”, maar de waarheid is dat er een mening gevormd wordt in de eerste paar seconden van het zien van jouw evenementpagina. Als je evenement afbeelding niet goed is, kun je potentiele gasten verliezen zonder dat ze meer over je evenement te weten te komen.


Jouw evenement afbeelding is ook het beeld dat mensen zullen zien wanneer je jouw evenementpagina deelt op Facebook of Twitter. Je hebt alle redenen om een beetje extra tijd te spenderen aan het creëren van de perfecte afbeelding voor jouw evenement. Gelukkig hoef je geen grafisch designer te zijn om een geweldig uitziende afbeelding te creëren.


Website als Canva helpen je snel bij het ontwerpen van een mooie banner - gratis, ongeacht je ervaring. Heb je een indrukwekkende achtergrondfoto nodig? Vind er een online. Hier is onze lijst van websites met geweldige en (gratis!) stockfoto’s die je kunt gebruiken voor je evenementpagina.


Met toegang tot stockfoto’s en designtools, heb je geen excuus om te kiezen voor een saaie evenement afbeelding. Heb je inspiratie nodig? Bekijk deze geweldige evenement afbeeldingen die werken.


Style jouw evenementpagina


Na de evenement afbeelding komt het gedeelte met de evenement omschrijving, waar je alle belangrijke dingen over je evenement verteld. Maar de meeste mensen zullen deze omschrijving niet woord voor woord lezen; zij zullen jouw evenementpagina alleen vluchtig lezen en scannen voor belangrijke informatie.


Je kunt ze helpen. Gebruik simpele styling opties om jouw evenementpagina makkelijk leesbaar te maken. Verdeel je omschrijving in logische onderdelen – bijv. “Locatie”, “Programma”, “Menu” – en markeer deze met duidelijke titels. Je kunt zelfs horizontale verdeelstrepen toe voegen om nette visuele ruimtes te creëren tussen de verschillende onderdelen.


Probeer opsommingslijsten toe te voegen – deze trekken van nature de aandacht en helpen de lezer de informatie op te nemen. Onthoud: Je bent geen essay aan het schrijven. Jouw doel is om zo gemakkelijk mogelijk te vertellen wat potentiele deelnemers moeten weten over jouw evenement.


(Hier zijn meer tips van Copyblogger over het scanbaar maken van jouw evenement omschrijving.)


Video’s, muziekclips , en meer


Terwijl een goede evenement afbeelding de eerste interesse kan wekken, zorgt het toevoegen van veel vertellende content zoals video’s ervoor dat bezoekers van jouw eveneentpagina geïnteresseerd blijven.


Dit type content maakt je pagina niet alleen speciaal, het zorgt er ook voor dat je evenementpagina bezoekers je pagina niet verlaten om jouw headliner – DJ ToffeNaam – op YouTube of ergens anders op te zoeken. Veel websites en evenement ticketing platforms laten je een video integreren door gewoonweg de YouTube of Vimeo link direct in de evenement pagina te kopiëren. Maak hier gebruik van.


Het zelfde geld voor aanvullende afbeeldingen, infographics, muziekclips en elke andere vorm van content. Integreer deze waar het passend is om je evenementpagina aantrekkelijker te maken.


3. Voeg contactmogelijkheden toe


Je denkt misschien dat je met je evenement omschrijving alle vragen hebt beantwoord. Maar hoe hard je ook probeert elke eventuele vraag te beantwoorden, er zijn altijd mensen met meer vragen. Als ze dingen niet duidelijk kunnen krijgen over het evenement, is de kans groter dat ze niet zullen komen.


Riskeer niet dat je potentiele deelnemers geen kaartje kopen omdat ze geen contact met je op konden nemen. Maak het gemakkelijk voor je potentiele gasten om contact met je op te nemen. Je kunt jouw telefoonnummer of e-mailadres in de omschrijving van jouw evenement opnemen zodat iedereen die een vraag heeft je kan bereiken.


Als je jouw contact informatie niet wilt delen, kun je altijd een contactformulier toevoegen. Zo kunnen mensen een vraag aan je stellen zonder jouw contactgegevens te zien. Op deze manier hoef je niet 24/7 stand-by te staan maar kun je de vragen in je eigen tijd beantwoorden.


4. Voeg een duidelijke call-to-action toe


Jouw evenementpagina is bedoeld om potentiele deelnemers te overtuigen actie te ondernemen om aan jouw evenement deel te nemen. Ze moeten een ticket kopen of een aanmeldingsformulier invullen. Begraaf deze cruciale stappen niet in de evenement omschrijving. Bezoekers zouden nooit in een situatie moeten zijn waar ze zich afvragen, “Waar precies kan ik mij aanmelden of tickets kopen voor het evenement?”


Het registratieformulier of de “Koop tickets” button moet duidelijk zichtbaar zijn en gemakkelijk te vinden. Kies een kleur die opvalt en plaats jouw formulier of button op een prominente plaats in de evenementpagina. Een nog beter idee is om er voor te zorgen dat jouw call-to-action element altijd zichtbaar is.


Een manier om dit te doen is door een niet mee scrollende “Koop tickets” button te hebben, de button blijft op een vaste plek staan terwijl de lezer naar beneden scrolt. Je kunt de button in de rechter navigatiekolom plaatsen of onderaan het scherm. Als je het goed doet, zullen mensen nooit meer dan één klik verwijderd zijn van het kopen van een ticket.


5. Maak jouw evenementpagina deelbaar


Je hebt nu een evenementpagina gecreëerd die er geweldig uit ziet, vertelt wat de potentiele gasten moeten weten en die het gemakkelijk maakt tickets te kopen of aan te melden voor het evenement. Je bent er bijna!


De laatste stap is er voor te zorgen dat jouw evenement gemakkelijk gedeeld kan worden met potentiele gasten. De vrienden en familie van jouw deelnemers zijn misschien ook wel geïnteresseerd in deelname aan jouw evenement. Waarom zou je het niet makkelijk maken voor jouw gasten om jouw evenement te delen met anderen?


Het hebben van een simpele, herkenbare URL is fantastisch. Het integreren van social media buttons direct op de evenementpagina is nog beter. Als het maar één klik kost om een evenement te delen op Facebook of Twitters, is de kans veel groter dat je gast het evenement zal delen.


Dat is het!


Nu heb je een geweldige evenementpagina die mensen tickets laat kopen en het evenement laat delen met de rest van de wereld. Kondig nu zelf jouw geweldige evenement aan op verschillende media.




Billetto is een evenement ticketing platform dat iedereen in enkele minuten een mooie evenementpagina laat creëren. Het laat je gemakkelijk video’s en afbeeldingen integreren en de stijl van de pagina aanpassen zoals jij dat wilt. Elke evenementpagina op Billetto is zo ontworpen dat het er op alle devices goed uit ziet – mobiele telefoon, tablet en computer.


Billetto laat jouw een contactformulier toevoegen aan jouw evenementpagina zodat mensen met vragen je kunnen bereiken. Verkoop betaalde tickets, maak gratis aanmeldingen mogelijk of bied merchandise en vouchers aan. Jouw gasten kunnen tickets kopen of zich aanmelden voor het evenement in enkele klikken.


Het beste van alles? Het is helemaal gratis om een evenement te creëren op Billetto. Alleen jouw gasten betalen een klein bedrag aan servicekosten bovenop de ticketprijs (er worden geen servicekosten gerekend voor gratis tickets).


Klaar om het eens te proberen en jouw eerste evenementpagina te creëren?


Creëer jouw evenementpagina met Billetto

Creëer evenement

Creëer een mooie evenementpagina met Billetto en voeg tickets (gratis of betaald) toe aan je evenement

Promoot & deel

Deel jouw evenement op je social media kanalen of gebruik de Billetto widget voor het verkopen van tickets op je eigen website

Houd de cijfers in de gaten

Verkrijg de statistieken van je dagelijkse verkoop en leer waar je sales vandaan komen met Billetto Insights

Sluit je aan bij de Community

Voeg je evenement toe aan een van de Billetto categorieën om je evenement ontdekt te laten worden door de bestaande Billetto Community

Vermijd wachtrijen

Laat je gasten niet een lange tijd buiten wachten - gebruik de Billetto app om zonde moeite je gasten in te checken op de dag zelf

Omarm de gastenlijst

Exporteer jouw Billetto evenement gastenlijst voor het gebruik van toekomstige promoties en aankondigingen van nieuwe evenementen

Creëer en promoot mijn evenement. Gratis.