Met de constante verbeteringen van merk naar fan communicatie op social media, en de explosieve groei van communities op relatief nieuwe platforms zoals Slack, is de ondergang van e-mailing zoals we dat kende niet meer zo ver weg. Maar voor nu werkt E-mailing nog! Hier is een gek feitje: met e-mailing bereikt je 3x zoveel mensen dan met Facebook en Twitter samen!

Het regelmatig versturen van nieuwsbrieven is een goede manier om je volgers een update te geven over je laatste nieuws en nieuwe evenement aankondigingen. E-mail is ook erg bruikbaar voor het delen van exclusieve content met je grootste fans. Je kunt je beste fans bijv. toegang geven voor early bird ticketverkoop, een code geven voor aanbiedingen of een voorproefje van de line-up sturen.


Begin Nu

Eerste keer? Onderzoek strategieën om je e-mail abonneelijst te laten groeien. Helemaal vanuit niets starten kan een intimiderende vooruitzicht zijn, maar het werk dat je nu doet, loont je later. Het draait allemaal om het opbouwen van een relatie met je abonnees en hen een toegevoegde waarde bieden voor het aanmelden voor je nieuwsbrief.

Je eerste aanspreekpunt zijn het bestaande publiek en fans van je evenementen. Post een bericht op social media om fans te vragen zich aan te melden voor je nieuwsbrief. Integreer een gemakkelijk aanmeld formulier op je website of blog en geef daarmee de bezoekers de mogelijkheid op de hoogte te blijven van je evenementen.

Zorg ervoor dat je al de bezoekers van je evenement bereikt via e-mail een paar dagen na afloop van het evenement. Bedank ze voor hen komst, en vraag of ze updates willen ontvangen van je volgende evenement of vraag of ze zich willen aanmelden voor de periodieke nieuwsbrief. Je zult verbaasd zijn over de hoeveelheid aanmeldingen.

Er is veel onderzoek gedaan naar e-mail marketing, dus lees over hoe je e-mail marketing het best aanpakt voor jouw evenement om het rendement van jouw investeringen te maximaliseren. Maar vergeet je ook niet te verdiepen in de e-mail marketing wetten van je land zodat je je aan de regels houdt.

Of je net bent begonnen of al duizenden e-mailadressen hebt verzameld in een database, wij raden je aan Mailchimp te gebruiken. Mailchimp heeft een aantal hulpmiddelen die je helpen bij het makkelijk opzetten en managen van je nieuwsbrieven en je kunt je gratis aanmelden.


Professionele Tip

Er is concurrentie in de e-mail inbox, dus verras je fans met een goed design elke keer wanneer je ze e-mailt. Check deze lijst met meer dan 60 geweldige e-mail nieuwsbrieven, of meld je aan voor de Billetto nieuwsbrief om te zien hoe wij het doen!


Leer meer

Contact Billetto Support

Hulp nodig?

Ons team staat klaar om je te helpen! Check onze FAQ Veel Gestelde Vragen voor tips over hoe je het beste je evenement en ticketverkoop kan beheren met Billetto.