5 Geteste Tips voor het Verkopen van Meer Tickets voor Jouw Volgende Evenement

Verkoop je niet zoveel tickets als dat je zou willen? Misschien moet je jouw strategie voor de ticketverkoop eens overdenken. Gelukkig, weten wij het een en ander over het verkopen van tickets. Hier zijn een aantal tips die we voor je getest hebben voor het verkopen van meer tickets.


1. Zet niet al je tickets tegelijk te koop


Wil je dat jouw evenement uitverkoopt? Zet dan niet alle tickets tegelijk te koop. Het aanbieden van een gelimiteerd aantal tickets voor een korte periode creëert meer drang wat de kans vergroot dat je meer tickets zal verkopen en jouw tickets uitverkocht raken. Zet een klein aantal tickets te koop voor de voorverkoop en plan wanneer je de rest van de tickets beschikbaar maakt, nadat je de belangstelling hebt opgewekt voor jouw evenement.


2. Creëer exclusieve tickets voor je meest toegewijde volgers


Creëer exclusieve tickets voor mensen die zich aanmelden voor jouw mailinglijst of je volgen op social media. Dit zijn jouw toegewijde volgers, zij krijgen de eerste kans om een ticket te kopen voor jouw volgende evenement ticket tegen een gereduceerde prijs, nog voordat de massa te horen krijgt over je evenement. Dit is ook een goede manier om meer aanmeldingen te krijgen voor je mailinglijst of social media pagina’s - zodra de rest ziet dat de "speciale aanbieding" tickets zijn uitverkocht, zullen ze zich misschien afvragen hoe ze op de lijst kunnen komen voor de volgende voorverkoop. Je kunt hiervoor hints en links geven in jouw evenement omschrijving.


3. Beloon de Early Birds


Nu dat je exclusieve tickets hebt verkocht aan een geselecteerd publiek, kun je Early Bird tickets aanbieden aan de rest van de mensen die geïnteresseerd zijn. Een Early Bird ticket is altijd een beetje goedkoper dan de "normale" ticketprijs en het heeft soms een extra waarde (bijv. een gratis welkomstdrankje). Zorg ervoor dat je jouw publiek laat weten wanneer de Early Bird tickets beschikbaar zijn en voor welk prijsverschil of voordeel de tickets gekocht kunnen worden ten opzichte van de normale tickets.


4. Maak jouw gewone tickets "speciaal"


Weet je zeker dat je een wachtrij gaat hebben bij je evenement? Creëer een speciale ticketoptie voor het overslaan van de wachtrij. Ga je interessante merchandise verkopen tijdens je evenement? Voeg merchandise toe voorafgaand aan het evenement of creëer een combi-ticket voor toegang tot het evenement en merchandise. VIP-tickets hebben ook hun charme. Alles is mogelijk, je kunt het zo gek niet verzinnen.


5. Vraag meer aan de deur


Zo simpel als het is - als je meer tickets wilt verkopen voordat het evenement begint - vraag meer voor de tickets aan de deur of verkoop helemaal geen tickets aan de deur.

Start nu met het creëren van je volgende evenement

Ga Ervoor!

Creëer een mooie evenementpagina met Billetto en voeg tickets (gratis of betaald) toe aan je evenement

Promoot & deel

Deel je evenement op je social media kanalen of gebruik de Billetto widget voor het verkopen van tickets op je eigen website

Houd de cijfers in de gaten

Verkrijg de statistieken van je dagelijkse verkoop en leer waar je sales vandaan komen met Billetto Insights

Sluit je aan bij de Community

Voeg je evenement toe aan een van de Billetto categorieën om je evenement ontdekt te laten worden door de bestaande Billetto Community

Vermijd wachtrijen

Laat je gasten niet een lange tijd buiten wachten - gebruik de Billetto app om zonder moeite je gasten in te checken op de dag

Omarm de gastenlijst

Exporteer jouw Billetto evenement gastenlijst voor het gebruik van toekomstige promoties en aankondigingen van nieuwe evenementen

Ga ervoor!