Eerlijk werk in Amsterdam
Eerlijk werk in Amsterdam
Vanaf 0,00 EUR
Locatie
Datum
Beschrijving
Meer info:
Bezoekers zorgen dus voor werkgelegenheid en een bloeiende toeristische sector. Maar niet iedere Amsterdammer plukt evenredig de vruchten van dit economisch succes. In de Amsterdamse toeristen- en horecabranche wordt hard gewerkt. De omstandigheden zijn echter niet altijd ideaal: te vaak zijn banen in de toeristische sector op oproepbasis, met lange werkdagen en tegen lage lonen. Daarnaast zijn er ook misstanden te betreuren. Schoonmakers die minder dan het minimumloon betaald krijgen. Barmedewerkers die overuren niet betaald krijgen. Te lange uren en onvoldoende werkzekerheid. Maar ook hotels die tegen dumpprijzen schoonmaak inkopen. Of wat te denken van slechte arbeidsvoorwaarden op riviercruiseboten waarvan er steeds meer Amsterdam aandoen.
De fractie van de PvdA Amsterdam organiseert in navolging van het Druktedebat in de Balie een tweede debat over de gevolgen van Drukte en toerisme voor de stad. We gaan in gesprek met werkgevers en werknemers. Hoe is de situatie op de werkvloer? Hoe zorgen we dat de werksituatie concreet verbeterd? Hoe geven werkgevers het goede voorbeeld? Is er voldoende toezicht? Wat moet de rol van de stad zijn?
Sprekers:
- Gijs van Dijk (vice-voorzitter FNV, #5 kandidaat kamerlid PvdA)
- Clemens Flink (CFO The Good Hotel)
- Bart Drenth (voorzitter MKB Amsterdam)
- Bea van den Bosch (Programmamanager FNV Horeca)
- Dennis Boutkan (gemeenteraadslid PvdA Amsterdam)
- Kristina van der Molen (voorzitter FNV Jong)
Moderator:
Martijn de Greve
Meld je aan op:
https://dezwijger.nl/programma/eerlijk-werk-in-amsterdam
Organisator
Locatie
Pakhuis de Zwijger, Piet Heinkade 179, 1019 HC Amsterdam
FAQ
-
Ik heb mijn ticket niet via e-mail ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Het eerste wat je moet doen is je spam/junk filters en inboxen controleren. Je tickets werden verzonden als een bijlage en kunnen door sommige e-maildiensten als spam worden beschouwd. Als alternatief kun je altijd je tickets vinden in je Billetto account dat je kunt openen in de browsers of de speciale Billetto app. Voor meer informatie raadpleeg, .
-
Ik wil mijn ticket annuleren en mijn geld terugkrijgen. Wat moet ik doen?
De goedkeuring van terugbetalingen is de beslissing van de organisator van het evenement, en je dient contact op te nemen met de organisator van het evenement om te bespreken welke opties voor jou beschikbaar zijn. Om in contact te komen met de organisator van het evenement, hoef je alleen maar te antwoorden op de bevestigingsmail van je bestelling of het formulier "Contact opnemen met organisator" op het profiel van de organisator te gebruiken. Voor meer informatie, raadpleeg de gids, hier.
-
Ik heb me ingeschreven op de wachtlijst, wat gebeurt er nu?
Als er meer kaarten beschikbaar komen wordt je op de hoogte gesteld (via email), samen met de anderen die op de lijst staan. Kopen van de kaarten is op een first-come first-serve manier. Voor meer informatie kun je hier lezen.
-
Waar vind ik een link naar een online evenement?
Controleer je orderbevestigingspagina of orderbevestigingsmail. Gewoonlijk verstrekt de organisator van het evenement de details in de e-mail met de orderbevestiging of ze kunnen je een vervolgmail sturen met een link naar hun online evenement. Misschien wil je ook de evenementbeschrijving op Billetto lezen, waar een evenementorganisator moet beschrijven hoe hij online aan het evenement kan deelnemen. Voor meer informatie hierover, kun je hier lezen.
-
Wat is restitutiebescherming en waarom heb ik die nodig?
Restitutiebescherming biedt je de zekerheid dat als onvoorziene en onvermijdelijke omstandigheden je mogelijkheid om een evenement bij te wonen in de weg staan, je een restitutie kunt claimen. Voor meer informatie hierover kun je hier lezen.
Eerlijk werk in Amsterdam
Vanaf Gratis