Laten we eerlijk zijn: bij de meeste evenementen draait het allemaal om de resultaten. Een van de grootste uitdagingen voor organisatoren is hoe ze online kaartjes voor hun evenement kunnen verkopen.
Online kaartjes verkopen kan een kunstvorm zijn of een wetenschap. Er zijn veel benaderingen die je kunt gebruiken en we staan op het punt de beste te doorlopen.
Volg elk van deze 17 tips om kaartjes online te verkopen en je volgt in de voetsporen van de meest succesvolle evenementenplanners.
Klaar? Laten we aan de slag gaan.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
1. Optimaliseer de SEO van je evenementenwebsite
Ranking op Google (en andere zoekmachines) is een belangrijk element om relevant publiek naar je evenement te brengen en meer kaartjes te verkopen. Een evenementenblog (zie hieronder) is een manier om de SEO van je evenementenwebsite te verbeteren. Maar er zijn nog andere dingen te doen, zoals het optimaliseren van elke pagina, metabeschrijving en afbeelding alt tags.
Tip: Leer hoe je je evenement op Google kunt ranken, zodat je meer organisch verkeer naar je site krijgt.
2. Start een evenementenblog
Vertrouw niet alleen op een website voor het verkopen van kaartjes om je met content marketing te helpen. Start een evenementenblog om nieuwe potentiële bezoekers naar je evenementenwebsite te trekken.
Tip: Vind wat inspiratie in de vele blogs over evenementenplanning die we in onze ultieme gids hebben behandeld.
3. Optimaliseer het ontwerp van je evenementenwebsite
Het ontwerp van je website is net zo belangrijk als de inhoud… als het niet meer is. Een strak ontwerp en een goed gepositioneerde call-to-action-knop kunnen je helpen om online meer kaartjes te verkopen.
Tip: Als je geen ontwerper bent, lees dan onze gids voor trucs voor het ontwerpen van evenementenwebsites.

4. Geef een persbericht uit
Hoewel persberichten in het digitale tijdperk ouderwets kunnen lijken, hebben ze in bepaalde industrieën hun plaats. Als je publiek persberichten leest, gebruik deze dan om meer kaartjes te verkopen.
Tip: Leer hoe je een persbericht kunt schrijven en hoe je het wijd en zijd kunt verspreiden.
5. Maak een evenementenagenda
Sommige evenementen zijn alleen al op basis van hun reputatie uitverkocht. De meeste anderen moeten hun evenementenagenda gebruiken om kaartjes te verkopen. Schrijf een boeiende evenementenagenda, zodat je bezoekers weten waarvoor ze betalen.
Tip: Je kunt in onze gids inspiratie opdoen voor het maken van een vergaderagenda.
6. Gebruik event registratie software
Event software zoals Billetto helpt je online kaartjes te verkopen en geeft je ook waardevolle inzichten in het publiek. Deze omvatten demografie, aanwezigheid, betrokkenheid, omzet en meer.
Tip: Bekijk je opties in onze gids voor het vinden van de beste ticketing-app voor je evenement.
7. Zoek een mediapartner
Marketing en kaartverkoop gaan hand in hand, dus een goed mediabedrijf kan je met je winst helpen. Zorg ervoor dat je met een outlet samenwerkt die geschikt is voor je doelgroep.
Tip: Gebruik onze gids voor het vormen van een mediapartnerschap om je te helpen bij het zoeken naar de juiste outlet.

8. Segmenteer de deelnemers van je evenement
De deelnemers van je evenement zijn niet allemaal hetzelfde. Wat sommigen van hen aanspreekt, spreekt anderen misschien niet aan. Door je doelgroep (en je mailinglijst) te segmenteren, kun je elke groep op een meer gepersonaliseerde manier markeren.
Tip:Lees meer over het segmenteren van bezoekers van je evenement zodat je geen irrelevante e-mails verzendt.
9. Voer Google-advertenties uit
Google is goed voor het overgrote deel van online zoekopdrachten. Je kunt je kans om online kaartjes te verkopen vergroten als je de kunst van PPC-advertenties beheerst. Zorg ervoor dat je de juiste mix van lange en korte zoekwoorden target.
Tip: Leer met onze gids over dit onderwerp hoe je je evenement met Google-advertenties kunt promoten.
10. Voer Facebook-advertenties uit
Facebook is voor elk evenement geweldig, of je nu gig-kaartjes of conferentie-kaartjes wilt verkopen. De functie Facebook evenementen is van onschatbare waarde, omdat deze met populaire ticketverkoopsites zoals Billetto kan worden geïntegreerd.
Tip: Als je dat nog niet hebt gedaan, bekijk dan onze gids over het gebruik van Facebook advertenties om je evenement te promoten.
11. Voer Twitter advertenties uit
Als je publiek op Twitter zit, dan is het logisch om je evenement daar te promoten. Gebruik Twitter advertenties om verkeer naar je evenementregistratiesite te leiden en meer kaartjes te verkopen.
Tip: Lees onze gids over het gebruik van Twitter advertenties om je evenement te promoten en de kneepjes van het vak te leren.

12. Gebruik LinkedIn evenementen en advertenties
LinkedIn is nog steeds een van de meest onderschatte platforms voor marketing. Dat geldt met name voor B2B-evenementen en conferenties. De LinkedIn Events-tool die nieuw leven in is geblazen is ook handig.
Tip: Bekijk onze gids voor meer tips over hoe je je evenement op LinkedIn kunt promoten.
13. Post Instagram verhalen
Instagram is een geweldig visueel hulpmiddel als je (onder andere) concertkaartjes wilt verkopen. De functie Verhalen is waar het echt om gaat, omdat je volgers het verhaal kunnen bekijken en vervolgens omhoog kunnen vegen om zich voor je evenement te registreren.
Tip: Verkoop meer kaartjes met deze zeven stappen om je evenement met Instagram verhalen te promoten.
14. Voer retargeting advertenties uit
Facebook en Google advertenties kunnen op zichzelf zeer effectief zijn, maar retargeting advertenties zijn nog beter. Het vereist een beetje werk aan de back-end, maar de uitbetaling is ongelooflijk.
Tip: Begin eerst met het leren over retargeting voor evenementen. Neem vervolgens een diepe duik in onze afzonderlijke handleidingen over hoe je dit voor Google en Facebook kunt doen.
15. Gebruik prijsstrategieën
Je kunt de prijs van je evenementtickets manipuleren om de verkoop te beïnvloeden. Een van de meest voorkomende manieren om dat te doen is om vroegboekkortingen aan te bieden, die geweldige kaartverkopers zijn.
Tip: We hebben al manieren besproken om kaartjes voor een evenement te prijzen en hebben handige tips en hulpmiddelen toegevoegd.

16. Organiseer kaarten weggeefacties
Ja, het klinkt gek. Maar als het gaat om online kaartverkoop, dan kan het zinvol zijn om een paar van hen weg te geven. Organiseer een weggeefwedstrijd op social media en laat je volgers je evenement delen.
Tip: Vind inspiratie in onze lijst met de 13 beste ideeën voor het weggeven van kaartjes op social media.
17. Volg je verkopen
Hoe weet je wanneer je een kaartje online verkoopt? Als je die informatie niet bijhoudt, dan is het moeilijk om de kaartverkoop voor toekomstige evenementen te verhogen. Zorg ervoor dat je met online kaartverkopers zoals Billetto werkt, die automatisch alle verkopen volgen en je gedetailleerde inzichten geven.
Tip: Zoek een app om kaartjes te verkopen waarmee je ook de inkomsten en kaartverkoop kunt volgen.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Klaar om te verkopen?
Nee, het is niet altijd eenvoudig om online kaartjes voor een evenement te verkopen. Maar nu je 17 solide tips hebt geleerd, is er geen excuus om geen nieuwe aanpak uit te proberen.
Stuur ons een reactie hieronder en laat ons weten welke methoden het beste voor jou en je evenementen werken. We horen graag ervaringen uit de eerste hand!
Geef een reactie