Je bent je bewust geworden van de groeiende trend van influencer marketing, en nu vraag je je af hoe je blogger evenementen kunt organiseren, zodat je een graantje mee kunt pikken.
Lees dit artikel om meer te leren over…
- Waar je aan moet denken voor je het evenement plant
- Hoe je het blogger en influencer evenement plant
- Hoe zorg je voor VIP gasten en sponsoring
- Manieren om tijdens het evenement betrokken te zijn met je publiek
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Zorg dat je een duidelijk doel hebt
De bloggers die je uitnodigt voor je evenement krijgen (hopelijk) een geweldige ervaring waar ze achteraf over kunnen schrijven. Maar je moet ook een duidelijk doel hebben voor het evenement.
Laten we kijken naar een aantal manieren waarop jouw bedrijf kan profiteren van blogger evenementen.
1. Geschreven reviews en backlinks
Eén van de meest duidelijke manieren waarop jij er voordeel uit kunt halen is als de bloggers over je bedrijf schrijven en op hun blog een link delen naar je website. Backlinks van bloggers geven een boost aan de SEO van je website.
2. Video reviews
Veel bloggers maken ook video’s (of vlogs) voor social media platforms. Met een video van twee minuten over je bedrijf krijg je veel aandacht als de vlogger veel volgers heeft.
3. Vermeldingen op social media
Je hebt niet eens tekst of video reviews van je bedrijf nodig om de gewenste aandacht te krijgen. Een simpele tweet of status update met tags voor je bedrijf kan je bereik online aanzienlijk vergroten.
4. Netwerk mogelijkheden
Je blogger evenement is ook een goede kans om een lange termijn relatie met bloggers en influencers op te bouwen. Deze relaties zullen op de lange termijn goed zijn voor je marketing strategie.
5. Marketingmateriaal
Zorg voor veel foto’s en video’s van je blogger evenement. Je kunt deze gebruiken als materiaal voor je online marketing campagnes. Denk eraan dat je de bloggers moet taggen in je berichten voor extra blootstelling.
6. Goede doelen
Je kunt het blogger evenement ook gebruiken om een goed doel te promoten. Veel influencers willen samenwerken met goede doelen, dus je kunt dit ook gebruiken als verkooppunt voor je blogger evenement.
Hoe plan je blogger evenementen
Voor een succesvol blogger evenement moet je goed plannen. Je moet niet alleen alles wat met een evenement te maken heeft plannen, maar je moet ook influencers als gasten uitnodigen.
Zie hieronder wat er komt kijken bij een blogger evenement.
1. Tijdlijn
Kies een datum voor je evenement die ver genoeg in de toekomst is, zodat je genoeg tijd hebt om alles goed te plannen. Maak een overzicht van alles wat er moet gebeuren tussen nu en de dag van je evenement.
2. Budget
Maak een schatting van het budget voor alle activiteiten van het evenement, en zorg voor een kleine buffer voor als er iets mis gaat. Verwerk eventuele bronnen van inkomsten, zoals de verkoop van merchandise en sponsoring.
3. Locatie
Kies een unieke locatie die in de smaak zal vallen bij influencers die je graag op het evenement wilt hebben. Als je bedrijf al een locatie heeft, kun je geld besparen door het evenement daar te organiseren.
4. Thema
Kies een evenemententhema dat de bloggers en influencers aantrekt, maar zorg dat het ook bij je merk past.
Hoe zorg je voor VIP gasten en sponsoring
Je moet nu influencers aantrekken en zorgen dat ze geïnteresseerd raken in je evenement. (Het is ook een goed idee om samen te werken met andere bedrijven die geïnteresseerd kunnen zijn in de bezoekers van je evenement.)
1. Maak een lijst van bloggers
Gebruik social media tools om influencers in jouw niche te vinden. Maak een lijst met mensen die het meest voordelig zouden zijn voor je merk. Evalueer of ze realistisch gezien geïnteresseerd zullen zijn in een bezoek aan je blogger evenement.
2. Maak contact op social media
Het is een goed idee om contact te maken met de bloggers op social media voor je de officiële uitnodiging verstuurt. Zo zullen ze je uitnodiging eerder opmerken en antwoord geven.
3. Verstuur uitnodigingen voor je evenement
Ontwerp een uitnodiging voor je evenement met een website als Canva. Verwerk alle relevante details, zoals time, datum, locatie en doel van het evenement. Verstuur de uitnodiging dan aan iedereen op je lijst.
4. Gebruik een platform voor ticketverkoop
Een goede manier om bij te houden wie er heeft aangegeven naar je evenement te komen, is door gebruik te maken van een platform voor ticketverkoop. Zelfs als je evenement gratis is, kun je waardevolle inzichten krijgen van de informatie van het platform.
5. Bezoekers overhalen
Veel bloggers en influencers bewegen zich in dezelfde sociale cirkels. Als er een aantal belangrijke gasten naar je evenement komen, moet je hen vooral vragen om hun vrienden mee te nemen.
6. Zorg voor follow-up
De mensen die je graag bij je evenement wilt zijn waarschijnlijk populair. Als je nog geen antwoord hebt gehad op je uitnodiging, kun je nog een vriendelijke herinnering sturen over je blogger evenement.
7. Werk samen met andere bedrijven
Jij bent niet het enige bedrijf dat interesse heeft in het aantrekken van bloggers en influencers. Gebruik je evenement als een kans om contact te maken met bedrijven die interesse zouden kunnen hebben in het sponsoren van je evenement.
Wat moet je doen voor blogger evenementen
Je kunt makkelijk een succesvol evenement organiseren en zorgen voor lekker eten en genoeg drank. Maar er zijn betere manieren om bezoekers aan te trekken.
Laten we kijken naar een aantal manieren om alles uit je blogger evenement te halen.
1. Speeches en presentaties
Bloggers, net als andere schrijvers, houden van een verhaal. Laat hen kennis maken met je evenement en je bedrijf door hen mee te nemen op een reis waar ze later blogs over kunnen schrijven en vlogs over kunnen maken.
2. Lessen en workshops
Een geweldige manier om je influencer bezoekers in te zetten en hen iets te geven om over te tweeten is door een nieuw concept te introduceren. Geef hen een masterclass over waar jouw bedrijf het beste in is.
3. Live demonstraties
Laat je bezoekers zien wat je bedrijf doet, door ze te trakteren op een gratis sessie. Organiseer een proeverij als je een restaurant hebt of geef gratis gezichtsmaskers of manicures weg als je een schoonheidssalon hebt.
4. Vraag en antwoord sessies
Je bezoekers hebben misschien vragen voor je na het luisteren, leren wat je doet, en het uitproberen van je product of dienst. Host een vraag en antwoord sessie en zorg dat je deze opneemt.
5. Interviews
Zorg dat je privé interviews kunt faciliteren bij het evenement. Er is een goede kans dat bloggers die komen jou of je zakenpartners willen interviewen over je visie.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Maak contact met deze VIP’s
Influencer marketing blijft nog wel even populair. Dit is omdat het een natuurlijke opvolger van mond tot mond marketing is.
Het organiseren van blogger evenementen kan het online profiel van je bedrijf sterk verbeteren, dus het is zeker de moeite waard.
Ken je bloggers of influencers? Laat het ons weten in de opmerkingen!
Geef een reactie