Conferenties zijn een geweldige manier om nieuwe dingen te leren over de nieuwste trends op de markt en waardevolle contacten te leggen.
Het is ook een manier om veel gratis buit te verkrijgen.
Maar je hebt een goed ticketverkoopsysteem voor conferenties nodig om het een succes te maken. Als je dit niet hebt, ben je de hele dag bezig met rijen en bezoekersaantallen bijhouden. (Als ze al komen.)
We hebben een handleiding gemaakt om je te helpen bij het kiezen van het juiste ticketverkoopsysteem voor jouw conferentie.
Door middel van deze handleiding leer je waarom het belangrijk is dat jouw systeem…
- Het gebruikers makkelijk maakt om een ticket te boeken
- Vertrouwd is door andere online gebruikers
- Makkelijk integreert met je andere platforms
- Gebruikersdata verzamelt en jou waardevolle inzichten verschaft
- Het makkelijk maakt om in te checken op de dag van de conferentie
Het kan moeilijk zijn om alle beschikbare opties te doorzoeken. We hopen dat deze handleiding de weg kan wijzen in jouw onderzoek.
Lees verder om erachter te komen waar je naar moet zoeken in een ticketverkoopsysteem voor conferenties.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Het zet de gebruiker op de eerste plaats
Mensen die naar conferenties gaan zijn druk. Daarom gaan ze naar conferenties; om zo veel mogelijk te leren en netwerken in korte tijd.
Ze hebben geen tijd om te onderzoeken hoe een complex nieuw systeem werkt, alleen maar om een ticket te kunnen boeken. Daarom moet het makkelijk en intuïtief zijn om plaatsen bij het evenement te boeken.
Het ticketverkoopsysteem voor jouw conferentie moet de gebruiker op de eerste plaats zetten. Alle relevante informatie moet direct beschikbaar zijn als ze jouw website bezoeken.
Denk eraan om het volgende te verwerken
- Wat is het onderwerp van de conferentie
- Wat is de doelgroep
- Wie komt er spreken
- Welke bedrijven sponsoren het
- Hoeveel kost het
- Wanneer en waar vindt het plaats
- Waarom moeten mensen komen
Laat het systeem testen door een vriend. Kies bij voorkeur iemand die niets weer over de conferentie of het ticketverkoopsysteem.
Stel dan een aantal vragen om erachter te komen wat hun ervaring was:
- Was de website snel geladen?
- Werkte het net zo goed op hun mobiele telefoon als op desktop?
- Hoe lang duurde het voor ze begrepen waar de conferentie over gaat?
- En het belangrijkste, hoe lang duurde de registratie?
Je moet zorgen dat er zo min mogelijk stappen zitten tussen erachter komen waar de conferentie over gaat en registratie.
Het wordt vertrouwd door andere gebruikers
Het is nog nooit zo makkelijk geweest om de geloofwaardigheid van een bedrijf te onderzoeken.
Even snel op Google zoeken naar de naam van het bedrijf plus het woord “review” vertelt je alles.
Dat is voor jou als organisator van een conferentie belangrijk, omdat je moet weten of je het ticketverkoopsysteem kunt vertrouwen.
Als zelfs maar een derde van de reviews negatief zijn, betekent dat 30% riciso dat dit systeem problemen gaat veroorzaken.
Maar geloofwaardigheid en vertrouwen betekenen ook heel veel voor je beoogde bezoekers.
Als ze kunnen zien dat het ticketverkoopsysteem voor jouw conferentie een slechte reputatie heeft, kan dit ook een slechte weerslag hebben op jou. Al wordt je conferentie nog zo geweldig, de mensen willen niet in de problemen komen bij het boeken van de tickets.
Dit geldt ook voor nieuwe en opkomende systemen voor ticketverkoop. Ze hebben geen slechte reputatie, maar ze hebben ook geen goede reputatie.
Het is vaak een voordeel om de eerste te zijn als het gaat om nieuwe technologie. Maar dat is meestal alleen het geval als er geen risico’s zijn. Zodra er geld in het spel is, worden mensen voorzichtig.
Hier moet je naar zoeken in een ticketverkoopsysteem voor conferenties als het om vertrouwen gaat:
- Goede online reviews
- Goed beleid voor persoonlijke data van gebruikers
- Overeenstemming met de standaard voor de betaalkaartenbranche en gegevensbeveiliging (PCI)
Dat laatste punt is heel belangrijk, omdat je er dan zeker van kunt zijn dat alle creditcardinformatie veilig opgeslagen wordt.
Het integreert met al je andere platforms
Je hebt waarschijnlijk een website voor je conferentie. Je hebt de conferentie hopelijk ook op je social media profielen gezet.
Het is een goed idee om online zo actief mogelijk te zijn. Je weet nooit waar mensen je conferentie zullen tegenkomen.
Maar dat kan ook een probleem zijn voor het ticketverkoopsysteem voor je conferentie.
Als het niet integreert met je website en social media, zal het moeilijker zijn om een ticket te boeken.
De beste ticketverkoopsystemen voor conferenties zullen bijvoorbeeld geïntegreerd zijn met Facebook. Dat betekent dat mensen die op “Gaan” hebben geklikt bij een Facebook evenement, ook direct een ticket kunnen boeken vanaf hun Facebook app.
Maar social media integratie is niet het enige om op te letten.
Je kunt ook gebruik maken van een CRM-systeem of een e-mailmarketing platform. Het ticketverkoopsysteem voor je conferentie moet hiermee kunnen werken, om technische problemen te voorkomen.
Het biedt je inzicht in je klanten
Iedere website die je bezoekt en iedere app die je gebruikt verzamelt data over je. Misschien klinkt het wat schandalig, maar uiteindelijk is het doel om je gebruikerservaring te verbeteren (zodat je meer koopt).
Bij het ticketverkoopsysteem voor je conferentie moet het ook zo zijn.
Marketing is een stuk gemakkelijker als je bepaalde data van mensen die zich inschrijven voor jouw conferentie kunt vastleggen.
De beste ticketverkoopsystemen voor conferenties maken het mogelijk om de data die je verzamelt via je bezoekers aan te passen. Misschien gaat het alleen om een naam en een e-mail. Maar je kunt net zoveel details toevoegen als je wilt.
Maar alleen het verzamelen van data is niet genoeg. Het liefst wil je de data ook bezitten.
Sommige ticketverkoopsystemen beperken de hoeveelheid data die je kunt zien. Kies een systeem waarmee je complete eigendomsrechten krijgt.
Tot slot moet je zorgen dat er data-integratie is tussen jouw ticketverkoopsysteem en je overige platforms. Kun je de data van je CRM-platform synchroniseren met je ticketverkoopsysteem?
Het maakt inchecken makkelijk
Een goed ticketverkoopsysteem laat de aanloop naar jouw conferentie vlekkeloos verlopen. Maar een geweldig ticketverkoopsysteem helpt je ook op de dag zelf.
Je gasten moeten zich bij de conferentie inchecken voor ze naar binnen kunnen. Dat zorgt al snel voor lange rijen en vertragingen.
Zoek een ticketverkoopsysteem voor conferenties dat…
- Vertegenwoordigers toegang geeft tot hun tickets op hun telefoon of tablet
- Het mogelijk maakt om de QR-codes on hun tickets te scannen met je eigen telefoon
- Verschillende apparaten tegelijkertijd de mogelijkheid geeft om gasten in te checken
- Een handmatige check-in optie heeft voor als iemand zijn/haar ticket vergeten is
Tot slot moet je ervoor zorgen dat het ticketverkoopsysteem in realtime gesynchroniseerd is. Zo kun je zien wie er al is ingecheckt en wie nog niet is aangekomen.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Conclusie
Zoals je kunt zien, zijn er best veel dingen waar je aan moet denken voor je een ticketveroopsysteem voor conferenties kunt kiezen.
Je hebt een systeem nodig dat…
- Registratie makkelijk maakt voor gebruikers
- Vertrouwd en geloofwaardig is
- Goed samenwerkt met je andere online platforms
- Data verzamelt en je inzichten verschaft
- Je op de dag zelf helpt met het inchecken
Billetto heeft het allemaal. Met ons platform kunt je jouw conferentie promoten en je tickets verkopen. Het geeft je ook live inzichten voor, tijdens en na de conferentie.
Bovendien zijn er geen aanloopkosten, en mensen vinden het geweldig.
Klaar? Bekijk het zelf.
Geef een reactie