Elke organisator van evenementen moet weten hoe hij een evenement registratie op moet zetten. Omdat onze lezers van alle niveaus van evenementenplanning afkomstig zijn, hebben we deze gids voor niet-ingewijden gemaakt.
Lees verder om te leren over…
- Wat evenement registratie software is
- Waarom je het nodig hebt
- Hoe in tien stappen een evenement registratie op te zetten
- Tips voor het verhogen van registraties
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Wat is online evenement registratie software?
Veel organisatoren van evenementen hebben niet de tijd, expertise of middelen om volwaardige websites voor hun evenementen op te zetten. Dat is een uitdaging als het om de registratie van evenementen gaat.
Gelukkig zijn er een aantal websites (zoals Billetto) die voor dat probleem een oplossing bieden. Met online evenement registratie sites kun je een bestemmingspagina voor een evenement maken, deelnemers registreren, kaartjes verkopen en waardevolle gegevens verzamelen.
De beste websites voor evenement registratie kunnen ook met sociale mediasites zoals Facebook worden geïntegreerd. Velen van hen bieden gebruikers een app om hun evenementenboekingen te beheren.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van sites voor online evenement registratie?
Het kan tijdrovend en duur zijn om een uitgebreide, goed ontworpen evenementenwebsite te bouwen die dezelfde functionaliteit biedt als gratis evenement registratie software.
Hier zijn slechts enkele van de vele functies die je kunt verwachten van sites voor evenement registratie:
- Maken van openbare en privé-evenementen
- Het opzetten van een bestemmingspagina met informatie over evenementen
- Het opzetten van wachtlijsten voor grote evenementen
- Integreren met sociale mediaplatforms zoals Facebook
- Het toevoegen van een website widget voor evenement registratie (bijv. WordPress)
- Het maken van meerdere kaart typen, zoals vroegboek kortingen
- Het uitgeven van digitale, afgedrukte en mobiele kaartjes
- Het accepteren van betaalmethoden zoals creditcards en bankoverschrijving
- Het versturen van e-mails met orderbevestigingen
- Verkoop met de app kaartjes aan de deur
- Scan kaartjes en inchecken van gasten met de app
- Verkrijgen van verkoopgegevens en inzichten van het publiek
… en nog veel meer. Zorg ervoor dat je alle functies van verschillende evenement registratie apps bekijkt voordat je je hieraan vastlegt.
Hoe in 10 stappen een evenement registratie op te zetten
Nu je weet welke opties je hebt voor online evenement registratie, laten we eens kijken hoe je het instelt om kaarten voor je evenement te verkopen. We hebben een tien stappenplan opgesteld.
1. Identificeer je doelgroep
Het is belangrijk om na te denken over je publiek voordat je kiest hoe je de evenement registratie wilt verwerken. Als ze bijvoorbeeld Facebook gebruiken, dan heb je een app voor evenement registratie nodig die hiermee kan worden geïntegreerd.
Tip: Lees onze gids over hoe je je doelgroep kunt identificeren voordat je doorgaat naar stap twee.
2. Vergelijk online evenement registratie software
Zodra je weet wie je target en welke functies je nodig hebt, dan kun je een ticketingsite kiezen. Zorg ervoor dat je naar andere relevante factoren kijkt, zoals kostenstructuur en online reputatie.
Tip: We hebben al de beste online evenement registratie sites verzameld.
3. Maak een account aan
Heb je de juiste app gevonden? Mooi. Nu hoef je alleen nog maar een account aan te maken. De meeste sites bieden gratis evenement registratie en betaalde opties.
Tip: Wil je het testen? Ga naar onze aanmeldingspagina en maak een gratis account aan bij Billetto.
4. Maak een evenementenpagina
Maak een bestemmingspagina voor een evenement en neem zoveel mogelijk informatie over het evenement op. Gebruik de pagina om je evenement kaartjes te verkopen en een call-to-action te bieden om de kaartverkoop te maximaliseren.
Tip: Lees onze gids over het schrijven van evenement inhoud om voorbeelden van bestaande evenementenpagina’s te bekijken.
5. Maak je kaartjes
Nadat je geweldige inhoud voor je evenement hebt geschreven, kun je de kaartjes voor het evenement maken. Je kunt gratis kaartjes, betaalde kaartjes, vouchers, vroegboekkortingen, last-minute aanbiedingen en meer hebben, dit is afhankelijk van je behoeften.
Tip: Leer hoe je de kaartjes voor je evenement kunt prijzen voor een maximale ROI..
6. Stel betaalmethoden in
Niet al je bezoekers zullen dezelfde betaalmethoden gebruiken. Zorg ervoor dat je app bankoverschrijvingen, kaartbetalingen en sites zoals PayPal accepteert. (Vergeet niet om je eigen gegevens te registreren zodat je betaald kunt worden!)
Tip: Bekijk je opties in onze gids voor het accepteren van online betalingen voor evenementen.
7. Registreer deelnemers
Nu alles is ingesteld, kun je de abonnees van je mailinglijst naar je evenementenpagina leiden. Je hebt toch een mailinglijst? Zo niet, dan is dit een goed moment om te beginnen met het verzamelen van e-mailadressen.
Tip: Als je net begint, dan hebben we een handleiding geschreven over het maken van een e-maillijst.
8. Promoot je evenement
Het is tijd om je evenement op de markt te brengen… en jeetje, je hebt hier veel opties. Je kunt flyers op straat uitdelen, PPC-advertenties op social media opzetten, wedstrijden organiseren en nog veel meer.
Hier zijn 10 manieren om je evenement te promoten (klik op de link om de bijbehorende gids te lezen):
9. Verzamel gegevens en optimaliseer
Zodra je evenement registraties binnenkomen, krijg je een schat aan gegevens die je kunt gebruiken om je publiek te segmenteren, je evenement te optimaliseren en nog meer kaarten te verkopen.
Tip: Leer hoe je je doelgroep kunt segmenteren en ze met advertenties opnieuw kunt targeten.
10. Bouw je merk op en creëer bewustzijn
Met je evenement in volle gang, is het tijd om vooruit te kijken. Hoe ziet je volgende evenement eruit? Hoe kun je het groter en beter maken dan deze? Hoe kun je de volgende keer meer mensen bereiken?
Tip: Bekijk onze gids over hoe je merkbekendheid kunt vergroten om je reputatie op te bouwen.
Hoe evenement registraties te verhogen
Het is allemaal goed en wel om eenvoudig online evenement registratie op te zetten, maar hoe zorg je ervoor dat mensen zich registreren? Hier zijn een paar laatste gedachten over hoe je de evenement registratie kunt stimuleren, zodat je het evenement uitverkocht krijgt.
Inhoud plaatsen en promoten
Als het gaat om het verhogen van evenement registratie, dan is Facebook een van de beste marketingplatforms. Promoot bij je publiek afbeeldingen, video’s, media-vermeldingen, wedstrijden en meer.
Tip: Lees hoe je Facebook kunt gebruiken om deelnemers die twijfelen, opnieuw te targeten.
Betrek je publiek
Het evenement begint echt ruim voor de officiële datum. Betrek je publiek vanaf het eerste moment dat ze over je evenement horen door vragen te stellen en hen uit te nodigen om deel te nemen.
Tip: Leer hoe je de publieksbetrokkenheid voor, tijdens en na je evenement kunt vergroten.
Zorg na het evenement voor follow-up
Het evenement is nog niet voorbij wanneer de deuren sluiten. Nu is het tijd om op te volgen, om feedback te vragen en te zien hoe je het volgende evenement kunt verbeteren om meer kaarten te verkopen.
Tip: Gebruik een van de vele gratis evenement onderzoek tools om inzicht in het publiek te krijgen.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Tijd om te registreren
Je hebt nu een goed idee van het opzetten van evenement registratie. Tijd om het in praktijk te brengen. Als je tips hebt die we hebben gemist, deel ze dan in de reacties hieronder.
Geef een reactie