Eventmanagement voor beroemdheden is een lucratieve industrie… voor degenen die geluk hebben of hard genoeg werken om er deel van uit te maken.
Heb je met het idee gespeeld om een evenement met beroemdheden te organiseren? Dan is het een goed idee om wat marktonderzoek te doen en te begrijpen wat het betekent om een eventmanager voor beroemdheden te zijn.
We hebben in dit artikel het zware werk voor je gedaan, waar we…
- Kijken naar wat een eventmanager voor beroemdheden doet
- Hoe ze verschillen van reguliere eventmanagers
- Hoe je er een kunt worden (als je dat wilt)
- Waar je eventmanagement bedrijven voor beroemdheden kan huren
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Wat is de rol van een eventmanagement bedrijf voor beroemdheden?
De taak van een eventmanager voor beroemdheden kan het beste worden omschreven als een eventmanager aan de steroïden. Het is alles wat organisatoren van evenementen gewend zijn, maar dan veel groter en veel duurder.
Net als bij een reguliere eventmanager moet een eventmanager voor beroemdheden…
- Communiceren met een breed scala aan mensen
- De marketing en publiciteit afhandelen
- Logistiek organiseren
- Onderhandelen met locaties en leveranciers
- Beheer van beveiliging en risicobeoordeling
- Zorg ervoor dat alles met de striktste vertrouwelijkheid wordt gedaan
Dus op het eerste gezicht lijkt de kwalificatie “beroemdheid” niet veel toe te voegen aan de functiebeschrijving… of wel?
Eventmanagement voor beroemdheden versus “regulier” eventmanagement
Het managen van een beroemdheid en het organiseren van hun evenement lijkt niet veel anders dan het omgaan met gewone stervelingen.
Er zijn echter enkele belangrijke verschillen om op te letten wanneer je te maken krijgt met spraakmakende cliënten die gewend zijn om altijd in de schijnwerpers te staan.
De algemene consensus onder mensen die met bekende klanten hebben gewerkt komt neer op deze vijf punten:
- Het is gemakkelijk om verstrikt te raken in de hype van de levensstijl van beroemdheden. Doe het niet.
- Beheer de verwachtingen van je klanten extra zorgvuldig. Ze zijn gewend om te krijgen wat ze willen.
- Steel niet de schijnwerpers door openbare aanbevelingen te vragen. Je ziet er dan wanhopig uit.
- Vermijd het om over je klanten te roddelen. Het verbreekt vertrouwen en is slecht voor het bedrijf.
- Verlaag niet je prijzen om de klanten te krijgen. Ze kunnen het betalen en zullen ervoor zorgen dat je ervoor werkt.
Populaire eventmanagers van beroemdheden
Veel van het werk dat de eventmanagers van beroemdheden doen, houden verband met de vele prijsuitreikingen die hun klanten bijwonen. Maar ze hebben ook te maken met extravagante bruiloften, verjaardagen en andere vieringen.
We kunnen de belangrijkste verschillen identificeren tussen eventmanagement voor beroemdheden en “regulier” eventmanagement door te kijken naar enkele van de top evenementenplanners voor beroemdheden.
1. Mindy Weiss
Mindy Weiss heeft veel zakelijke evenementen georganiseerd, maar staat bekend als een van de beste weddingplanners voor beroemdheden ter wereld. Haar klanten zijn onder andere Fergie, Ellen Degeneres en Gwen Stefani.
2. Colin Cowie
Colin Cowie is een eventmanager voor beroemdheden die gespecialiseerd is in decoratie. Hij is de vaste presentator van de Today Show en heeft met Kim Kardashian en Oprah Winfrey gewerkt.
3. Sharon Sacks
Sharon Shacks is een andere beroemde evenementenplanner voor beroemdheden die met mensen als George Clooney en Kanye West heeft samengewerkt.
4. Yifat Oren & Stefanie Cove
Oren en Cove runnen het beroemde evenementenbureau Party Slate dat bekend staat om het maken van vergulde taartjes en vliegende orchideeën. Ze hebben voor Anne Hathaway en Natalie Portman gewerkt.
5. Marcy Blum
Marchy Blum is gespecialiseerd in bloemdecoraties en exotische locaties. Ze is in het tijdschrift Architectural Digest te zien geweest en heeft voor onder andere Kevin Spacey en LeBron James gewerkt.
Hoe wordt je een eventmanager voor beroemdheden
Vanwege de hoge standaard die beroemdheden van hun eventmanagers verwachten, kan het een onmogelijke missie lijken om een voet tussen de deur van eventmanagement voor beroemdheden te krijgen.
Je hebt veel ervaring nodig om met premium klanten te werken. En je zult zeker veel moeten netwerken, zodat je de juiste mensen kent die je bij beroemdheden kunnen introduceren.
Er zijn echter nog andere manieren om je in de juiste richting te helpen. Je kunt je als vrijwilliger aanmelden voor evenementen waarbij beroemdheden betrokken zijn, zoals awardshows en sportevenementen.
De ervaring die je tijdens dergelijke vrijwilligersmogelijkheden opdoet zien er op zijn minst goed uit op je cv. Maar misschien sta je zelfs tegenover je toekomstige beroemde klanten. Je kunt ook kijken naar cursussen voor eventmanagement die gespecialiseerd zijn in evenementen voor beroemdheden.
Tip: Kijk naar vacaturesites die kansen vermelden voor evenementen van beroemdheden waarvoor je je als vrijwilliger kan aanmelden.
Hoe een eventmanagement bedrijf voor beroemdheden te vinden
Wil je een evenement voor beroemdheden organiseren, maar is eventmanager voor beroemdheden niet jouw ding? Dan moet je een beroep doen op de diensten van een gevestigde professional in dat gebied.
Laten we een kijkje nemen naar een aantal van de meest bekende eventmanagement bedrijven voor beroemdheden op het internationale toneel. Het is vermeldenswaard dat deze bedrijven weten wat ze voor hun werk moeten vragen.
1. Bassett Events
Bassett Events heeft een indrukwekkende staat van dienst met het organiseren van fondsenwervers, bruiloften en privéfeesten. Onder hun klanten zit niemand minder dan Snoop Dogg, die hen heeft ingehuurd om zijn evenementen te plannen.
2. MKG Marketing
MKG Marketing is een bedrijf dat gespecialiseerd is in privé-evenementen voor beroemdheden als Janet Jackson en Jessica Simpson. Ze hebben ook aan productintroducties voor bedrijven zoals Ray-Ban gewerkt.
3. David Tutera
Achter de naam David Tutera is een groot team dat bruiloften voor beroemdheden organiseert. Tutera zelf is een bekroonde ontwerper van trouwjurken en heeft zelfs een eigen tv-programma.
4. A Perfect Event
A Perfect Event is het bedrijf van eventmanager voor beroemdheden Debi Lilly, die een boetiek runt die bloemendecoraties verkoopt. Ze heeft met beroemdheden als Oprah Winfrey gewerkt en met merken als Luis Vuitton.
5. Rafanelli Events
Rafanelli Events is een van de meer productieve bedrijven voor eventmanagement van beroemdheden die op onze lijst staan. Ze organiseren elk jaar meer dan 100 evenementen, voor mensen zoals de Clintons en de Obama’s.
6. Quintessentially Events
Quintessentially Events is een internationale organisatie voor eventmanagement voor beroemdheden. Sinds 2005 zijn ze marktleider in bruiloften, zakelijke en privé-evenementen.
7. Wonderland
Wonderland omschrijft zichzelf als een creatief geleide empirische onderneming voor eventmanagement. Ze zijn gespecialiseerd in alles, van reizen en technologie tot luxe en handels evenementen.
8. Eventive Marketing
Eventive Marketing valt in de categorie van bedrijven voor eventmanagement voor bekende merken. In plaats van individuele beroemdheden werken ze met merken als HBO en T-Mobile.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Kan je je het veroorloven?
Er zijn tal van eventmanagers die je kunt inhuren als je beroemde mensen naar je volgende evenement wilt halen.
De vraag is hoe groot het budget is waar je mee moet werken. Degenen die we hebben beschreven zijn beroemdheden op zich. En hun klanten zijn blij om ze te overladen met geld voor hun diensten.
Wat je kunt doen is proberen je voet in de spreekwoordelijke deur van evenementen voor beroemdheden te krijgen. Eén manier is om je als vrijwilliger aan te melden voor bestaande evenementen waarvan je weet dat er bepaalde beroemdheden bij betrokken zijn.
Als dat niet lukt, dan kun je altijd de mensen en bedrijven onderzoeken die we in dit artikel hebben behandeld. Bekijk welke ideeën je kunt stelen en imiteren, ook als je met een klein budget werkt.
Heb je ervaring met evenementen voor beroemdheden? Stuur ons een reactie hieronder en deel je ervaringen!
Geef een reactie