Je hebt dus besloten om je evenement op Instagram te promoten. Goede keuze!
Als een van de snelst groeiende social media-netwerken met de meest betrokken gebruikers, is Instagram een voor de hand liggende keuze om je doelgroep te bereiken.
Wil je je evenement aankondigen en met gemak een gevoel van urgentie creëren? Het is de moeite waard om te proberen je evenement met Instagram verhalen te promoten. Laten we in het concept van kortstondige inhoud duiken…
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Wat zijn Instagram Verhalen?
Instagram Verhalen is een vorm van kortstondige inhoud die in een afzonderlijke feed wordt weergegeven.
Met een levensduur van 24 uur creëren Instagram Verhalen het effect van een angst om iets te missen (FOMO). Voor marketeers is het een geweldige kans om met hun doelgroepen te communiceren.
Volgens Business Instagram maken of bekijken 500 miljoen Instagrammers dagelijks verhalen. Als zodanig biedt dit inhoudsformaat je voldoende mogelijkheden om je doelgroep te boeien.
Kortstondige inhoud zoals Verhalen past bij de manier waarop jongere mensen met elkaar communiceren. Als het goed wordt gedaan, dan kan Instagram Verhalen voor evenementen die je promoot diezelfde buzz onder jongere gebruikers creëren.
– Donald Chan, oprichter van het digitale bureau IMPACT!
Kortom, Instagram Verhalen helpen je om de juiste mensen te bereiken en potentiële bezoekers te betrekken.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Hoe je evenement in 7 stappen met Instagram Verhalen te promoten
Het is niet ingewikkeld om evenementen met Instagram Verhalen te promoten. Maar het vereist een strategie om ervoor te zorgen dat je de beste resultaten krijgt.
Een Instagram Verhaal publiceren is niet voldoende om je volgers te interesseren en te betrekken. Het is belangrijk om verhalen te maken die je volgers aanspreken en je boodschap over te brengen.
Hier zijn zeven stappen om je evenement met Instagram Verhalen te promoten:
1. Plan vooraf je Instagram Verhalen campagne
Timing speelt een sleutelrol bij de opkomst bij evenementen. Het is nooit te vroeg om je evenement te promoten. Als je meer bezoekers wilt aantrekken, kondig je evenement dan ruim van tevoren aan.
Evenzo vereist het promoten van je evenement met Instagram Verhalen een vroege planning. Plan je Instagram Verhalen campagne om aan de behoeften van je publiek te voldoen. Denk aan het volgende:
- Alle belangrijke informatie die je moet behandelen
- Ideale datums en tijden voor het posten van je verhalen
- Het totale aantal Instagram Verhalen dat je wilt posten
- Het ontwerp van je verhalen
- Promotie van je verhalen
Tip: Hier is een checklist voor evenementenplanning om je te helpen.
2. Werk samen met influencers
Tegenwoordig is influencer marketing een must. Mensen zoeken aanbevelingen van collega’s voordat ze de aankoopbeslissing nemen. Samenwerken met een niche-influencer helpt om te bewijzen dat je evenement de moeite waard is om bij te wonen.
Of je nu bekende gasten uitnodigt om meer over het evenement te vertellen of lokale influencers vraagt om je evenement op hun social mediaprofielen te promoten, je kunt prachtige resultaten behalen. Waarom? Er is geen eenduidige aanpak voor de samenwerking met influencers. Je creativiteit is de sleutel tot succesvolle promotie.
Bijvoorbeeld, het Stagecoach-festival nodigde Carrie Underwood uit om het nieuws over het komende evenement te verspreiden, dus maakten ze een korte Instagram Verhalen video:
Het gebruik van een influencer is een bewezen manier om merkvertrouwen op te bouwen. Bovendien kan het je helpen meer bezoekers aan te trekken als de beroemdheid deze informatie ook op zijn Instagramprofiel publiceert.
Tip: Leer hoe je met Instagram influencers kunt samenwerken om het websiteverkeer te stimuleren.
3. Bereid een opvallende visual voor
Het kiezen van de juiste visual voor promotie van evenementen is cruciaal. 65% van de mensen leert visueel, dus een opvallende afbeelding helpt om hun aandacht te trekken.
De eerste stap is het kiezen van de juiste afbeelding die je evenement illustreert. Je kunt bijvoorbeeld foto’s van sprekers of aanwezigen gebruiken. Vervolgens moet je tekstinformatie op de afbeelding plaatsen: de afgebeelde persoon taggen, een merkhashtag toevoegen, enzovoort.
Hier is een voorbeeld van hoe het eruit kan zien:
Ga als volgt te werk om een vergelijkbare visual voor je evenement te maken:
- Zoek een afbeelding die je evenement vertegenwoordigt
- Voeg je logo toe
- Neem een hashtag van het merk op
- Tag een persoon
Als je van plan bent om meerdere Instagram Verhalen te publiceren om je evenement te promoten, houd je dan aan dezelfde kleur, toon, stijl en indeling.
Tip: Gebruik professionele Instagram Verhalen sjablonen om opvallende visuals te maken.
4. Noteer belangrijke informatie
Wanneer het goed wordt gedaan, dan zorgen evenement beschrijvingen voor meer bezoekers. Daarom is het belangrijk om een sterke en duidelijke beschrijving van je evenement te hebben. Vertel je potentiële aanwezigen meer over het evenement: wanneer en waar het zal plaatsvinden, wie er zal spreken en waarom het de moeite waard is om te bezoeken.
Wees kort wanneer je je evenement met Instagram Verhalen promoot. Je hebt slechts 15 seconden om het publiek te boeien voordat je kijkers automatisch naar het volgende verhaal gaan. Blijf bij belangrijke informatie over je evenement. Dat zou voldoende moeten zijn om potentiële aanwezigen te interesseren.
Tip: Hier zijn enkele tips voor het maken van een geweldige evenementenpagina – veel daarvan zijn hier van toepassing.
5. Haal het meeste uit de functies van Instagram Verhalen
Met de populariteit van Verhalen heeft Instagram bedrijfsspecifieke functies uitgerold om mensen te helpen betrekken. Hier zijn verschillende functies voor Instagram Verhalen die je kunt gebruiken bij het promoten van je evenement:
- Geotags en locatie-hashtags: wanneer je een offline-evenement organiseert, dan moet je ervoor zorgen dat mensen het kunnen vinden. Voeg geotags en hashtags toe om volgers over de locatie van je evenement te vertellen.
- Swipe-up link: als je 10K + volgers hebt op Instagram, dan kun je een klikbare link aan je verhalen toevoegen. Het is een geweldige manier om geïnteresseerde volgers meer informatie te geven en in-app tickets voor evenementen te verkopen.
- De aftel sticker: deze functie help je om een gevoel van urgentie te creëren. Je kunt volgers informeren wanneer het de hoogste tijd is om tickets te kopen of je evenement bij te wonen. Wanneer volgers op je aftel sticker tikken, hebben ze een optie om een herinnering te ontvangen of opnieuw met hun account te delen.
Zoals je kunt zien, bieden Instagram Verhalen veel opties voor effectieve evenementenpromotie.
Tip: Lees deze complete gids over de functies van Instagram Verhalen.
6. Weet wanneer je publiek actief is
Hoe goed je Instagram Verhaal ook is, het betekent niets, tenzij potentiële bezoekers het daadwerkelijk zien. Gelukkig geeft een gekleurde cirkel rond je profielfoto aan je volgers aan dat er een nieuw verhaal is dat ze nog niet hebben gezien. Om nog meer mensen te bereiken, moet je analyseren wanneer je doelgroep actief is met Instagram inzichten.
Tip: Gebruik analyse van social media om diepgaande gegevens over doelgroepactiviteit te krijgen.
7. Maak een afzonderlijk album met verhaal hoogtepunten
Als je regelmatig evenementen organiseert, dan is het een goed idee om je volgers en bezoekers hiervan op de hoogte te stellen. De beste manier om dit te doen is om een apart album met Instagram Verhalen Hoogtepunten te maken. Hier kun je alle verhalen toevoegen die aan je evenementen zijn gewijd.
Waarom? Deze albums verschijnen direct onder je Instagram bio. Dit maakt het voor potentiële deelnemers gemakkelijk om meer over je evenementen te weten te komen. Kijk eens naar Red Bull. Het bedrijf heeft een apart Instagram Verhalen Hoogtepunten album alleen voor hun evenementen:
En hier is hoe een yogalerares Mara Instagram Verhalen Hoogtepunten gebruikt om yogalessen te promoten:
In tegenstelling tot Instagram Verhalen die binnen 24 uur verdwijnen, staan hoogtepunten permanent op je profiel. Als zodanig zijn ze een bruikbare manier om je profiel bezoekers te interesseren en hen over potentiële evenementen te informeren.
Tip: Hier is een gids hoe je Instagram Verhalen Hoogtepunten voor bedrijven kunt gebruiken.
Kortom…
Het concept van kortstondige inhoud zoals Instagram Verhalen wint aan populariteit. Mensen besteden veel tijd aan het bekijken van verhalen, dus het is de perfecte kans om een betrokken publiek te boeien en je evenement te promoten. Bovendien helpen veel Instagram Verhalen functies je om te communiceren met potentiële bezoekers, hun verwachtingen te begrijpen en zelfs tickets in-app te verkopen.
Heb je ooit Instagram Verhalen voor de promotie van evenementen gebruikt ? Wat vind je van het gebruik van dit inhoudsformaat?
Auteur:Hugh Beaulac is een contentstrateeg bij MC2 en een freelance marketeer voor sociale media die kleine bedrijven helpt om hun producten op Instagram te promoten. Met meer dan 6 jaar niche-ervaring schrijft Hugh ook voor eersteklas blogs om zijn tips en trucs voor digitale marketing te delen. Volg hem op Twitter @HughBeaulac om op de hoogte te blijven.
Geef een reactie