Een evenement op Twitter delen is eenvoudig, toch? Vertel je volgers gewoon over je aankomende capriolen en zie ze naar de deuren rennen!
Maar het is eigenlijk verrassend eenvoudig om belangrijke details over het hoofd te zien. We zien vaak dat organisatoren dezelfde fouten maken als ze over hun evenementen tweeten.
Laten we een paar van deze newbie fouten doornemen, zodat je kunt voorkomen dat je ze maakt.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
1. Geen link in je tweet delen
We hebben dit heel vaak gezien!
Organisatoren kondigen hun evenement op Twitter aan, maar bieden geen enkele manier waarop mensen de werkelijke evenementenpagina kunnen bezoeken en bekijken.
Dit soort tweet is misschien waardevol voor mensen die je al volgen, maar het heeft geen zin als ze het retweeten. Het niet opnemen van een directe link voegt ook nog een extra stap toe voor je potentiële gasten. Je wilt het proces van het kopen van kaartjes zo soepel en snel mogelijk maken.
Zorg dus dat je een directe link naar de kaartjes toevoegt wanneer je je evenement op Twitter deelt.
2. Geen relevante details geven
Op dezelfde manier zeggen tweets van organisatoren vaak niets over het evenement in kwestie.
Toegegeven, je bent beperkt tot het tweeten van slechts 280 tekens. Je kunt niet altijd alle belangrijke informatie opnemen.
Maar je moet proberen om ten minste de naam van het evenement en misschien de tijd en locatie ervan te vermelden. Dit geeft potentiële gasten voldoende informatie om te beslissen of ze verder klikken naar de evenementenpagina.
3. Niet rechtstreeks naar kaartjes voor het evenement linken
Soms zien we organisatoren een link naar het evenement… op Facebook geven.
Hoewel het over het algemeen een goed idee is om een Facebookpagina voor je evenement te hebben, raden we zeker niet aan om er vanaf Twitter naar te linken. Door dat te doen, sleep je kaartkopers alleen door onnodige extra stappen.
Combineer in dit stadium je Twitter en Facebook doelgroepen niet. Help je volgers op Twitter om direct naar de pagina te navigeren waarmee ze op ‘Kaarten kopen’ kunnen klikken. Je wilt tenslotte dat ze deze meteen kopen, toch?
4. Je evenement #hashtag niet gebruiken
Zoals we eerder hebben vermeld, heeft je evenement een hashtag nodig. Zodra je er een hebt, vergeet dan niet om deze in elke tweet die betrekking heeft op het evenement te gebruiken. Dit verbetert de merkherkenning en maakt het voor iedereen gemakkelijk om alle Twitter-chatter over dit specifieke evenement te zien.
(Maar #geef #alsjeblieft #niet #elk #woord #een #hashtag)
5. Je tweets niet plannen
Tweet niet slechts één keer.
Je potentiële kaartkopers volgen op een regelmatige basis veel Twitter accounts. Het is onmogelijk om iedereen tegelijkertijd te bereiken. Je tweet zal snel in de stroom van andere tweets verdwijnen.
Zorg ervoor dat je je publiek voldoende kansen geeft om je tweet op te merken en kaartjes te kopen. De eenvoudigste manier om zoveel mogelijk mensen te bereiken, is door een paar tweets te plannen met verschillende oproepen tot actie. Je kunt hiervoor TweetDeck of een ander hulpprogramma voor het beheer van social media gebruiken.
6. Geen foto of GIF met je tweet delen
Je potentiële gasten worden regelmatig met tweets gebombardeerd. Gewoon wat tekst tweeten zal hun aandacht niet trekken.
Vaak zal het toevoegen van een afbeelding of een GIF aan de tweet ervoor zorgen dat je inhoud opvalt.
Het beste van alles is dat het niet lastig is om te doen. Je kunt eenvoudig GIPHY gebruiken om een grappige GIF voor je volgende Tweet te vinden.
7. Geen vermelding van belangrijke deelnemers
Als je opmerkelijke artiesten, sprekers of andere beroemdheden op je evenement hebt, mis deze kans dan niet om ze te vermelden. Hetzelfde geldt als je een beroemde evenementenorganisator of mediapartner hebt, die je helpt om het evenement samen te stellen.
Als de persoon in kwestie ook op Twitter staat, tag ze dan rechtstreeks in je tweet. Dit geeft je geloofwaardigheid en zorgt ervoor dat de persoon de tweet opmerkt. Ze kunnen het vervolgens gebruiken door het opnieuw te tweeten of erop te antwoorden. Hoe dan ook, dit staat gelijk aan meer publiciteit voor je evenement.
Bonus tip:
Begin een tweet niet met @DeNaamVanWieJeDanOokWiltTaggen. Hierdoor wordt de tweet alleen in je persoonlijke gesprekken weergegeven en wordt deze niet naar het grote publiek doorgestuurd. Plaats in plaats daarvan een punt vóór het “@” teken. Dit zorgt ervoor dat iedereen de tweet kan zien.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Tweet maar raak
Dat is alles!
Je weet nu wat je niet moet doen als je een evenement op Twitter deelt. Houd deze Twitter fouten in gedachten wanneer je toekomstige tweets over je evenementen plant.
Veel succes met tweeten!
Hebben we een aantal voor de hand liggende Twitter fouten gemist? Als dat zo is, laat het ons dan weten in de reacties.
Geef een reactie