Het is meestal heel druk bij exposities en vakbeurzen. Daarom proberen bedrijven altijd nieuwe creatieve ideeën te bedenken voor beursstands.
Als jij je ook afvraagt hoe je bezoekers naar jouw beursstand moet laten komen, ben je hier aan het goede adres.
Om je te helpen, hebben we een lijst gemaakt met 15 tips voor beursstands.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
1. Bied gratis Wi-Fi aan
Gek genoeg hebben veel beurscentra nog steeds geen goede Wi-Fi. Dat is slecht nieuws voor deze centra, maar goed nieuws voor jou—want jij kunt het gebruiken om mensen naar je stand te lokken.
Tip: Lees dit artikel over hoe je gratis Wi-Fi aanbiedt aan mensen die je beursstand bezoeken.
2. Zorg voor consumpties
Je hoeft bij het ontwerpen van je stand het wiel niet opnieuw uit te vinden. Er is geen beter lokmiddel dat de geur van verse koffie en heerlijke koekjes.
Tip: Je kunt voor een beurs een speciale koffiemachine huren. Bij sommige machines krijg je zelfs je eigen barista!
3. Zorg voor een presentatie
Jouw beursstand is meer dan wat mooi beeldmateriaal en een logo. Je kunt er een platform van maken om de nieuwste marktkennis of het nieuwste product wat je verkoopt te laten zien.
Tip: Lees over de best practices voor het hosten van een presentatie in je beursstand.
4. Livestream het
Er past een beperkt aantal mensen in een beurscentrum. Maar dat betekent niet dat je je beursstand niet met de rest van de wereld kunt delen: Livestream het!
Tip: Lees onze handleiding voor het livestreamen van je evenement (werkt ook voor beurzen).
5. Organiseer een wedstrijd
Gamificatie is een buzzword dat je vast wel kent. De beste beursstands moeten interactie of vriendschappelijke concurrentie stimuleren. Zorg dat er meer mensen naar je stand komen, door een wedstrijd te organiseren. Je kunt zelfs één van je producten of diensten de prijs maken!
Tip: Kijk naar deze ideeën voor wedstrijden bij je beursstand voor inspiratie.
6. Live tweet de beurs
Als je niet het juiste materiaal hebt om te livestreamen, kun je ook tweeten over alles wat er gebeurt. Gebruik je eigen hashtag en zorg dat je offsite team met mensen op Twitter praat als jij het te druk hebt met je stand.
Tip: Dit artikel bespreekt alles wat je moet weten om te live-tweeten vanaf de beurs.
7. Zorg voor een goede werkplek
Een functie die bezoekers ook zullen waarderen is een werkplek. Zorg dat er een plaats is waar mensen even snel hun e-mails kunnen beantwoorden en hun agenda kunnen organiseren. (En zorg dat je verkoopteam niet naar ze toe gaan totdat ze klaar zijn om te vertrekken.)
Tip: Je vindt zeer betaalbare werkplekken voor beurzen bij Discount Displays.
8. Offline likes en tweets
Je kunt de beurs gebruiken als een manier om je aanwezigheid op social media een boost te geven. Geef bezoekers een QR code of NFC tag en zorg dat ze je product of service een like geven, of erover tweeten.
Tip: Je kunt snel en makkelijk je eigen QR code maken door een online generator te gebruiken.
9. Neem een tablet mee
Tablets zijn om verschillende redenen handig op beurzen. Je kunt een demonstratie geven van het product, gebruikers vragen om een enquête in te vullen, of de tablet gebruiken om contactinformatie te verzamelen.
Tip: Installeer één van deze apps om je te helpen bij het vastleggen van leads op exposities en vakbeurzen.
10. Gebruik VR en TR
Als je een tablet een beetje ouderwets vindt en toch een groot budget hebt, waarom werk je dan niet met virtuele of toegevoegde realiteit? Zo kun je je product of dienst op een hele nieuwe manier laten zien. Maak jouw beursstand cool
Tip: Lees de volgende keer dat je gaat opzetten deze handleiding over het gebruik van VR op beurzen.
11. Geen gratis spullen weg
Mensen houden van gratis spullen. Door spullen met jouw logo weg te geven, zorg je dat mensen zich je zullen herinneren, en je merk zullen promoten bij anderen. Kies niet voor gratis pennen; het is goedkoop en ouderwets.
Tip: Kijk voor inspiratie naar deze lijst van meer dan 100 dingen die je tijdens een beurs weg kunt geven.
12. Zorg voor een pasfotohokje
Iedereen heeft tegenwoordig een camera in zijn of haar zak, maar pasfotohokjes zijn nog steeds leuk. Je kunt ze modern maken door technologie toe te voegen voor het delen en streamen vanuit het hokje.
Tip: Kijk voor inspiratie naar dezecreatieve manieren voor het opzetten van selfie-muren en pasfotohokjes op beurzen.
13. Doneren aan een goed doel
Waarom combineer je de vakbeurs niet met een goed doel? Je kunt een bepaald bedrag aan een goed doel doneren voor iedere bezoeker die naar jouw stand komt.
Tip: Je kunt in het liefdadigheidsregister van de overheid zoeken naar een ideaal goed doel.
14. Lanceer een product
Beurzen bieden een geweldige mogelijkheid om een nieuw product of een nieuwe service te lanceren. Daar komen de bezoekers uiteindelijk voor: om nieuwe dingen waar ze nog niet van wisten te horen en te zien.
Tip: Lees deze uitgebreide handleiding over het lanceren van een nieuw product tijdens een expositie of vakbeurs.
15. Organiseer een Q&A sessie
Tijdens een beurs kun je ook goed communiceren met het publiek en antwoord geven op vragen die zij hebben over jou, je bedrijf en je aanbod. Zorg voor een speciale sessie voor vragen van bezoekers.
Tip: Deze handleiding legt uit hoe je een Q&A sessie organiseert tijdens een conferentie, maar het kan ook werken voor een beursstand.
Beursstand ontwerpsjablonen
“Dat zal allemaal best,” denk je nu misschien, “maar hoe moet ik de stand zelf ontwerpen?” Goed dat je het vraagt.
We hebben een paar websites verzameld waar je gratis ontwerpsjablonen voor beurzen kunt downloaden in Photoshop, Illustrator, en PDF format.
Bekijk deze websites hieronder:
Deze kun je gebruiken om je eigen design te maken. Je kunt ook professionele ontwerpers inhuren om je te helpen met je beursstand. Hier zijn een aantal ontwerpers om mee te beginnen
Voorbeelden van beursstands
Als je alleen visuele inspiratie zoekt voor het ontwerpen van je beursstand, zijn hier een paar plaatsen waar je kunt beginnen:
Zo heb je genoeg voorbeelden van beursstands om nieuwe ideeën te krijgen voor je eigen stand.
Billetto is een kaartverkoop platform die helpt jij om evenementen te beheren, te promoveren en te organiseren. Maak een evenement pagina en begin kaartjes te verkopen binnen 5 minuten.
CREËR EVENT >>
Conclusie
Er zijn veel manieren om op te vallen op exposities en vakbeurzen. Maar hoe cool je ontwerp ook is, en hoe geavanceerd je technologie ook is, niets is beter dan menselijke interacties.
Zorg dat je personeel energiek, gastvrij en innemend is. Met een persoonlijke noot zullen mensen zich jou, je bedrijf en je aanbod beter herinneren.
Succes op de beurs!
Geef een reactie